Telesamtal med bio...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...kan vara riktigt intressanta, håller ni nog med om :angel

Bebis kommer vilken vecka som helst och då ringer hon mig och säger något i stil med: Men du, du älskar ju att shoppa, du köper ju så mycket fint till mina andra barn och vi behöver mössa,overall,bodys etc etc etc :roll:

Ja vad ska man säga?

Jag hade ju tänkt att köpa något när den kommit till världen så "våra" får ge sitt syskon en present men nu vet jag om det blev så roligt längre!

Hej...
Som du själv skriver att syskonen skall ge sitt nya syskon en present.... Ja just det 1 present. Inte en hel garderob. Klart att hon kan önska sig detta, men det är ju inte ditt ansvar vad hon har till detta nyfödda syskon. Har hon ingen ekonomi så får hon ta upp detta med socialen.
Så gör som du har tänkt.

Ja, vad ska man säga.............
Bios kan vara en klass för sig :angel :wink:

Du får väl svara att "har ni inget än så är det väl hög tid att införskaffa lite neutrala saker
och hoppas att du inspirerat henne lite" :angel
Det är ju jättesvårt!
Klart barnen vill ge något men som du säger, glädjen att ge försvinner när det "tiggs"........
Samtidigt som det känns i magen att en liten kommer till världen till föräldrar som är som de är..
Får väl hoppas att soc har ögonen på dem där de bor.........
Om inte, att BB/KK sköter sina plikter och anmäler det de ser

Hej

ja vad tydligt det framgår att denna bio mamma inte är "vuxen"
låt dina fosterbarn köpa något som bäbisar gillar. En nalle eller skallra etc ett minne från dom. rama in bild på stora syskonen och ge bäbin.låt inte mammans behov komma först. men du värkar klok så det blirnog bra.

Det är jag som tänkt att de små ska få köpa något åt bebis, det större av syskonet är inte det minsta orolig eller vill köpa något eftersom h*n är övertygad om att den lill* kommer hit direkt och dååååå du Fia, DÅ får du köpa bebiskläder och nappar igen också och inte bara till 8 och 3 åringar... :? våra små troll...fy farao vad de får bära tungt utan att ens veta om det.

I ett väntrum en gång sa h*n: vet ni, TÄNK om mamma får 4 barn, då MÅSTE vi verkligen flytta för DÅ blir det trångt. 8)

Barn har många funderingar. Om det nu är så att detta barn skall placeras är ni då beredda på att ta emot det. Om nu ni inte kan göra det så gör detta klart för syskonen. Annars kan dom bli förtvivlade om dom nu gå om kring och kanske planera för att syskonet skall flytta in. Ta upp det med er socialsekr. Lycka till :angel:

Jodå nog finns vi om det behövs alltid och det vet både mamma och barn ( mamma har själv frågat :? )
Inte samma soc nu dock då bio flyttat långt bort men de två socialtjänsterna verkar ha någon form av kontakt iaf :claphappy:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp