Tips om Soc stular med planceringen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,
Jag är ny här få forumet.

Har ett dilemma... kanske går det att få lite feedback från er som varit med ett tag.

Min son är 16 år, sedan 1.5 år har han en flickvän. Hon lever ihop m sin gravt alko.pappa. Mamman finns inte i deras närhet sedan 10 år. Hon har nu gett upp om sin pappa och vill flytta hem till oss.

Det är mer än OK!!! Vi har tagit kontakt med soc och de känner viss tveksamhet att vara hos mig för hon är ihop m min son. När hon nu tagit steget å äntligen känner sig trygg m detta så kanske hon ska dra sig tillbaka igen i en främmande familj, känns inte helt ok.

Några tips vad jag kan säga när jag ska träffa soc?


MVH

Alexandra
 
Håller helt med "Familjekär", att ta flickan kan låta som en bra lösning MEN det är inte bara en dans på rosor, flickan kommer i beroendeställning till er och vad händer när/om det skulle ta slut, skulle hon kunna bo kvar då om din son skaffar en annan flickvän? Eller hon skaffar en annan pojkvän?

Jag har haft en jouris som fick flytta hem som familjehem till sin bästa kompis..... jag var tveksam men soss gick med på det, efter 6 månader fick hon omplaceras och dom forna bästisarna var inte bästisar längre :cry:

När min egen dotter var 16 år så var vi jourhem åt hennes kompis som var 15, som jour gick det bra, absolut men vi skulle inte behållt henne som familjehem, för bådas skull....

Nu har jag haft en 17 åring placering i 4 månader, hans 15 åriga flickvän bodde i ett annat jourhem, soss gick med på att hon bor hos oss över sommaren tills dom hittar ett permanent familjehem till henne, dom får just nu bo i gäststugan men dom blir osams i bland, att behålla flickan till hösten när skolorna börjar gör jag absolut inte och det vill inte soss heller, däremot tipsade jag om en annan familj i närheten av oss så dom inte får så långt till varandra :wink:

Så det är sällan soss går med på sån lösning som ni vill och dessvärre kan jag nog hålla med dom. Däremot som jour eller kontaktfamilj till flickan kan jag tänka mig att dom kan gå med på
Lycka till hur som helst
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp