Tjänstledigt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur svårt har det varit för er att ta tjänstledigt från era arbeten? Jag arbetar för ett privat företag och känner viss motvillighet på mitt företaget till att jag anmält intresse till att bli familjehem. Hur långt innan behöver man säga till? :?
 
Vi har inte haft några problem att få ledigt.
Vi dock bara varit helt lediga en kort tid för att sedan gå ner i procent.
Vi har jobb som gjort det möjligt att vara mycket lediga utan att vara helt borta.
 
Jag jobbar kommunalt och fick ej tjänstledigt trots att jag sa till månader innan. Som tur var fick maken det, han arbetat åt ett litet privat företag som hade svårt att ersätta honom. . Tur att chefen där hade hjärtat på rätt ställe
 
Kan de neka tjänstledigt för det ? Mitt blev akut.Så de hade inget att välja på.Jag ringde o sa att jag blir hemma .Kan de säga upp en menar du ?
 
De kan neka tjänstledighet till skillnad om man ex adopterar.. ;)jag bytte chef ett halvår innan hen kom och fastän vi berättade att vi höll på att matchas sa chefen när det väl gällde nej. Hade stöd fackligt men de måste ej ge, tänkte säga upp mig men skulle då ändå fått för lång uppsägningstid (behöver nog inte säga att jag inte arbetar kvar)

Hoppas det löser sig; )
 
Jag har nyss annonserat om tjänstledighet till min chef, arbetar kommunalt. Hon var positiv utifrån att jag själv har planerat utifrån mitt arbete och är borta en kortare tid 3 månander min man tar sedan 3 månader sedan ska vi arbeta 50% var under 3 månader.

Det är inte självklart att chefer skall ge tjänstledighet även om man kan tycka att det borde vara positiva till detta.
 
Nej det verkar tungrott. Jag får hoppas på att det löser sig när det är dax. Har ju trots allt rätt att gå ner I tid då jag är småbarnsförälder så om det blir en placering som är i skolålder borde det ju inte bli så stort problem hoppas jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp