Trolig adhd på ett yngre barn?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej vi har en liten :angel: boende hos som är mycket livlig, pillar på allt och pratar konstant :D Vi går på bup och vi har även regelbunden kontakt med den vanliga sjukvården eftersom :angel: får "medicin" för att kunna varva ner på kvällen för att somna. Vår läkare försökte hitta något att ge henne även på dagtid, men kunde inte hitta något för barn under 6 år. Han skickar vidare allt till bup, men de är lite försiktigare, vill att vi ska få ordning på sömnen och umgängena innan vi går vidare....och det låter ju helt rimligt, tror dock inte vi kommer så mycket längre på den fronten nu. Nu till min fråga är det någon här som har mediciner till ett så litet barn (knappt 4 år) eller när började ni och hur gick det? Vår lilla :angel: håller på att ta knäcken på hela familjen, söker ständigt, uppmärksamhet hela tiden, helst negativ :? kan inte lämnas ensam mer än i max 30 sek i ett rum innan något "jäkelskap" görs ofta bara för att vara jäklig med. Förföljer hunden och katten systematiskt, är hyfsat snäll när vi ser, men så fort inte :evil: tror att vi ser så är det mycket elakheter mot djuren. Prata i telefon eller få besök är nästan helt otänkbart utan att något hittas på......... Hur löser ni andra sådana problem?

Ester
 
Hej!

Vi har medicinerat vårt biologiska barn med concerta sedan har var 5 år. Det har fungerat mycket bra.

Tre
 
Det går att medicinera yngre barn (under 6år) men de rekommenderar det inte eftersom biverkningar är så många. Men som med alla mediciner så påverkas man olika.

Men om det verkligen är något ni vill prova så tycker jag att ni ska tala om det för läkaren. Jag har fått igenom mycket genom att vara påläst med för och nackdelar och det slutar med att de frågar hur vi vill göra :D

Sara
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp