TV 4 om familjehem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Själv ville jag bara skrika rakt ut kring ämnen "utdragen hemgång", "träffa efter flytt", "ingen som bara står och tar barnet från famhemmet en vacker dag".. Men jag vet ju att vår uppdragskommun var usel på många sätt.

Famhemsmamman M tyckte jag såg att vilja säga mer än hon gjorde - såg ut som om hon gjorde allt för att lägga band på sig. Måste ha varit känsligt för dem att ha haft pojken i 7 år och sen flyttar han. Tur att DE iaf får träffa honom när de vill/ han vill.

Jag tror tyvärr inte att inslaget genererar fler famhem.
 
Mor Anna sa:
Jag tror tyvärr inte att inslaget genererar fler famhem.

Ja men det tror jag. Man får den ålder man vill ha och det är ju bättre än adoption. Vem vill inte ha ett spädbarn? Sen får man ju även EN socialsekretare som följer hela placeringen, jätteskönt! Det verkar heller inte vara så jobbigt eller svårt att vara familjehem och det verkar gå jättefort att bli det också typ en vecka. 8)

Ja verkligheten ser ju inte ut så här!!!! Vi har haft tex 4 socsekr på 1½år, vi har fått en spädbarnsplacering visserligen men de växer inte på träd. Umgägnet och allt runtomkring har varit jättejobbigt i perioder och man får verkligen kämpa för att göra sin röst hörd gentemot soc, som ändå gör som de tycker. Vi väntade på vår första placering över ett år och andra 4 månader innan allt var klart, hmmm en försköning av verkligheten, JA!!!!

De fick i allafall fram vart man ska vända sig om man är intresserad av att bli famhem. Så nu får vi se om soc blir nerringda på måndag 8)
 
Eftersom tanken vara att visa famhemmets sida av en placering hade det varit mkt bättre att FaCO hade fått vara med.
För detta var verkligen försköning och fiske på djupt vatten med en underbar söt liten tös som somna i mammas/fostermammas knä.

Och hörde jag rätt? Hade hon 30-35 ungar som hon behövde famhem till i Gbg?
 
Tack för svaren - men jag kommer tyvärr inte in på sidan. Jag är inget proffs på data och vet inte ens vad jag gör fel, men jag fortsätter prova - det kanske fungerar senare. :?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp