tvingas flytta fast allt går bra

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är meningen att vår lill ska flytta till ett annat familjehem och klumpen i magen bara växer för varje dag.

Det är inte klokt att flytta ett litet barn som anknytit så starkt till oss och som funnit sin trygghet här. Och framför allt när allt går bra. :? Det tycker även våra kontakter på soc.

Liten har varit hos oss i nio månader och det var just anknytningen som var problemet så det har vi jobbat jättemycket med. Vi har burit, kramat, dansat, busat i timmar. Den första tiden tillbringade jag mest på golvet när lill inte kunde gå än. Kan de som bestämmer verkligen tro att lill inte känner det som ett svek från oss om han tvingas flytta? :?

Vi förstår inte??? Är det inte BBIC som gäller?
 
hej!

men så frukansvärt att göra så.
Om nu allt fungerar ... då är det inte bbic. Tyvärr har jag märkt många gånger att bbic är bara fint prat, det är sällan det jobbas efter det.

Tycker du ska ringa socialstyrelsen för att fråga om råd. De behöver uppmärksammas på alla saker som inte verkar vara i sin ordning.

/Adal
 
Vi har råkat ut för samma sak.
En liten man som fick bo hos oss i tre månader innan bio kom på att det "varför långt bort" (sol).
Att Bio inte besökte i jouren på halva sträckan spelade ingen roll.
Vi fick besked per telefon en torsdagsem, fredagen efter kom dom och hämtade.
Både vi och våra bio stod som levande frågetecken.
Den kommunen hävdar att de gjorde en felplacering.
Andra kommuner vi pratat med säger att det enda som skulle kunna få DOM att agera så vore misshandel eller direkt vanvård........

Det är GRYMT, både mot er men mest mot barnet!
Har de förklarat varför?
 
Det där förstår jag inte!!! O säkert ingen av oss andra heller.... verkar ju helt barrockt!! :bounce: Jagundrar ju även jag vilket skäl de anger som förklaring till flytten..... :? Kontakta socialstyrelsen
 
jag läste din förra tråd och jag tycker det är hemskt tråkigt och ett stort svek mot barnet.
Kan inte ge dig så mycket råd men en stor styrkekram får du iaf. Lycka till!
 
Tack alla ni för stöd!

Ja, det känns bara så fel och så konstigt alltihopa.

Förklaringen varför liten ska flyttas finns att läsa i min förra tråd, men förstår fortfarande ändå inte varför vi inte blev godkända när allt gått och går så bra. Om soc på något sätt varit missnöjda så hade jag förstått bättre, men alla verkar vara positiva och nöjda. Vissa säger rent ut att det vore en katastrof för :angel: om han ska måsta flytta nu. Jag kan inte låta bli att tro att det beror på nånting annat än de små saker som konsulterna angav.

Vi ska ha möte med soc i slutet av veckan så då hoppas vi att dom kan titta igenom vår utredning en gång till.
 
Ja, just det - det var ju du, käran "marmor"!!! .... Hör av dig om vad soc o ni pratade om i veckan . Tänker på er! Som om vi måste vara supermänniskor utan minsta fel o brister!!!
 
Nu har vi haft vårat möte och klumpen i magen blev med ens mycket mindre. :rollhappy:

Ingenting är bestämt än och inga nya beslut ska tas de närmaste månaderna så liten stannar här tills vidare. Han kommer inte att flyttas så länge soc inte hittat ett familjehem som dom bedömer vara bättre än hos oss. De kommer i så fall också att väga in vad ett uppbrott skulle betyda för liten efter så lång tid hos oss.

Nu kan vi andas ut ett tag i alla fall :banan:
Tack för !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp