Umgänge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våran :angel: har umgänge enligt nedan

Åker till mamman varannan torsdag till söndag. altsså 3 övernattningar per gång.

Träffar pappan varannan fredag 2 timmar per gång med övervakning

Åker till farmor var sjätte helg. fredag till söndag

Vår :angel: har nyss fyllt 4 år (bott hos oss nu i över 3 år) och min fråga till er är
Kommer h*n ta skada av detta?
H*n har aldrig fällt en endaste tår vid alla hejdå och avsked, utan finner sej i allt.???
Nu har h*n dock blivit väldigt elak i sitt humör och sätt och jag undrar om det kan bero på
allt flängande?
Snälla ge mej era tankar.
 
mee sa:
Våran :angel: har umgänge enligt nedan

Åker till mamman varannan torsdag till söndag. altsså 3 övernattningar per gång.

Träffar pappan varannan fredag 2 timmar per gång med övervakning

Åker till farmor var sjätte helg. fredag till söndag

Vår :angel: har nyss fyllt 4 år (bott hos oss nu i över 3 år) och min fråga till er är
Kommer h*n ta skada av detta?
H*n har aldrig fällt en endaste tår vid alla hejdå och avsked, utan finner sej i allt.???
Nu har h*n dock blivit väldigt elak i sitt humör och sätt och jag undrar om det kan bero på
allt flängande?
Snälla ge mej era tankar.



Hur många helger har barnet faktiskt hos er ?

Vi hade också umgänge på det viset vid en plasering sliter mycket på alla kännde vi. Fick inga hela helger ihop.

/skorpan
 
Är det meningen att barnet ska tillbaka till bio?
Annars tycker jag det låter väldigt ryckigt för barnet.
De neutrala avskeden tycker jag tyder på att h*n inte knyter/knutit an till någon, h*n bryr sig helt enkelt inte var h*n är.
Det skulle skrämma mig........

Ska h*n till bio på sikt förstår jag det, annars skulle jag slå i backen!
 
Nej enligt socialen så ska hon bo kvar hos oss. men mamman har precis börjat en process med att få hem henne.
Hon har inte ensam vårdnad så det lär inte bli lätt för henne då pappan också vill ha mer umgänge..
Mamman gapar skriker och hotar om hon inte få ha detta eller mer umgänge. att förklara hur barnet känner det är ingen mening då hon bara blir förbannad.
Jag är väldigt trött på att aldrig ha det lugnt ...
 
Hej! Frstår om du är trtt på att aldrig ha det lugnt...Har det varit så här i 3 år? :? Verkar inte bra med alla kontakter av dessa slag. Barnet är ju så litet o har bott hos er länge- har de pratat om vårdnadsverflyttning? När det gäller anknytning tror inte jag att denna splittring fr barnet är bra alls. Blir ingen lugn o ro för barnet alls. När det gäller att inte vis angn min vid avsked med bio- så är det samma här. Ganska avtrubbade hejdå.

Vad säger soc om umgängesfrekvensen? Säkert tycker de att det är omöjligt att förändra mitt under en pågående process- men de måste ju ändå kunna ha åsikter om det- även om de inte i nuläget kasnek så lätt kan förändra det. Ni har det rrigt- både ni o barnet... :littlesad
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp