Umgängesresor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska verkligen bio styra vem som ska hämta o lämna på ett umgänge? Barnen är placerad enligt SOL. Bio kräver att vi ska köra 80 mil vid umgänge (t o r), och nu verkar det som att soc tycker det också. Bio bodde i min kommun men har flyttat. Skulle ni gå med på det??
 
nej det hade jag inte gått med på.... om bio flyttar så tar sig bio till umg där vi bor.

Fattar dom inte vad dom utsätter barnet för i resväg både före och efter umg. Du kan ju knappast ta dig 80 mil på en dag... soc får ju i så fall får betala hotell övernattning och div andra kostnader, bara milersättningen blir ju jättehög...
 
åhh NEJ, gå aldrig med på det. Det är bio som ska åka till BARNET och inte tvärt om.
Barnet har inte valt att bio ska flytta så långt bort.
Hur ofta är det umgänge?
 
Vi började ett uppdrag med dom premisserna, 30 mil tor en gång i månaden.
Vi, och barnen, orkade ett halvår sedan sa vi stopp.
Bio fick komma till vår kommun som lånade ut sin umgängeslägenhet över dagen.
När vi påbörjade hemskolning började vi köra en gång över dagen, då hade bio flyttat 25 mil bort.
Efter hand delade vi på det och möttes på halva vägen.

Men INTE att jag skulle gå med på det en gång till!!!!
Been there, done that..........
 
Aldrig men ge förslag om förlorad arbetsinkomst och hyrbil då lovar jag att ni slipper, läs erat avtal tror nog inte att det står att ni är skylldiga att köra 80mil
Mikkeman.
 
Umgänge är planerade att vara på barnens lov och det är förmodigen så att om allt går bra så ska barnen flyttat till bio. Nu säger bio och soc att vi kan väl köra halva vägen var (40 mil tor) men vi är inte så pigga på det. Som sagt jag har inte tagit detta uppdrag för att åka så långt för umgänge
 
prosit sa:
Umgänge är planerade att vara på barnens lov och det är förmodigen så att om allt går bra så ska barnen flyttat till bio. Nu säger bio och soc att vi kan väl köra halva vägen var (40 mil tor) men vi är inte så pigga på det. Som sagt jag har inte tagit detta uppdrag för att åka så långt för umgänge

Jo visserligen!
Men ur barnets perspektiv??? Fy ska denne behöva sitta och åka alla dessa mil??? nejdu BBIC!
Bio får åka, skulle jag säga/ Kram Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp