Undra vad som skulle hända

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
om vi alla som finns i familjebanken skulle upplysa om i vår presentation att vi bara accepterar som minimun högsta rekommenderade arvode/omkostnadsersättning? :angel

Låt oss ta reda på det :wink:

Jag skrev så här i en tråd härom dagen. Lite samma tema

"Som jag säger i nästan varje ekonomitråd :angel Så länge ni accepterar låga arvoden och/eller omkostnader så kommer kommunerna självklart utnyttja det.

Varför skulle de betala er mer när ni ändå jobbar för mindre?

Och den dagen som alla familje/jourhem kräver bättre ersättning så kommer det att gynna alla placerade barn :angel

Vem är på :banan: "

ja och sen får man kanske skriva tydligare VAD man erbjuder. Blir lätt att det inte kommer med i texten, vi erbjuder ju våra tjänster så vi ska ju ha säljande texter.

i vår familjehems presentation har jag skrivit under rubriken AVODE:
Allt från att hyra ut ett rum 5000kr till totalt föräldraskap i kris med en självgående familj som sköter umgänget om soc så önskar 30 000/mån. Vi får många förfrågningar.

Arvode= Hur långt är ett snöre.

Trygga Rekan sa:
i vår familjehems presentation har jag skrivit under rubriken AVODE:
Allt från att hyra ut ett rum 5000kr till totalt föräldraskap i kris med en självgående familj som sköter umgänget om soc så önskar 30 000/mån. Vi får många förfrågningar.

Arvode= Hur långt är ett snöre.

så sant så :claphappy:

TR.... bra text... ska komma på något eget i snarlik stil.
Ska gnugga mannens geniknölar :D han brukar komma på bra saker

Det är dags att vi ställer krav om högre ersättningar!!!
varför inte likställa detta som ett jobb???

dvs LÖN per timme???

kanske skulle fungera - dock finns ju vissa arbetstidsregler att följa i så fall med nattvila och liknande om man ska hårddra det...

men visst - något måste göras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp