Usch va`denna väntan är jobbig just idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har varit så nära..Flera gånger har vi fått FRÅGAN.. och snubblat på mållinjen.
Snubblade igen igår och fick återigen ringa den nya kommunen vi påbörjade utredning hos i december & de blev självfallet glada att vi är "tillbaka"
Vi bad den nya kommunen vänta en stund eftersom vi fick en akut & tillfällig placering av ett barn vi redan känner & en förfrågan om ett annat barn från vår "gamla" kommun.

Nu blev det inte ett barn utan två och pga barnens ålder, bio och plac nära i ålder, var vi tvugna att säga nej.
Är riktigt deppig idag fast jag vet att "vårt" barn kommer när både hjärta och hjärna vet att det är rätt.
Känns också lite sorgligt att inte få ha kvar "gamla" kommunen som har varit toppenbra!
Vårt kontaktfamiljsuppdrag blir också flyttat till annan kommun inom kort så det blir många nya Soc människor på en gång.

Vi blev utredda & godkända av hemkommunen i slutet av sommaren 2006 och inte trodde jag att väntan skulle bli så lång...
Nu ska jag rycka upp mig se positivt på denna väntan.
Kram på er alla!
 
Kommer nog när man minst anar det,fick besök nu av en Kommun som hittat annonsen på sidan.Har valt att inte vara Familjehem under 2 år men nu kom de hit och det lät jättebra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp