ute i tid??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:angel kan inte låta blir att fundera på någonstans där vi kan ha en träff nästa vår.
Snacka om att vara ute i tid :D :oops:

Eftersom vi var på ALV i försomras så skulle jag gärna ta High Chaparall som nästa träffpunkt. De öppnar 13 maj och de har en stor camping med plats för både husvagn/husbil och en massa stugor för dom som föredrar detta.

Även om vi inte bestämmer träff redan nu så kan vi ju fundera på det.

Ha en fortsatt trevlig helg!
kram Adal :banan:
 
Ni som är vana campare, räkna INTE med samma standard som på en "vanlig" camping..................
Det är MÅNGA som åkt dit och varit såååå besvikna efteråt.

Tyvärr..................
 
...Vad som också är trist är att det är såååå dyrt där ! Vi var där i somras (5 pers) och det är nästan så man blir ruinerad... :roll:
Nu är vi dessutom en till :angel: så det blir ju inte billigare :wink:
Det skulle annars vara jättekul att vara med på en sån träff !!
 
honey sa:
Ni som är vana campare, räkna INTE med samma standard som på en "vanlig" camping..................
Det är MÅNGA som åkt dit och varit såååå besvikna efteråt.

Tyvärr..................

Vilken bra tanke Honey.
Nu är vi inte vana campare utan har precis börjat denna sommar som gick. Men visst vill man ha en viss standard på campingen ändå.

Men jag tänker så här att om man vet om det innan så har man en annan tanke ang lägre standard.
Tackar dock för tipset.... det jag kunde se på kartan över campingen som jag reagerade på var att det var så långt till servicehusen, och var finns lekplatsen till barnen?

Någon som vet om det över huvudtaget finns någon?

/Adal
 
Kråkan:
Jag såg att inträdet kostar och sen var det några tillägg om man vill göra si och så tex åkpassen osv...
Det andra du tänker på som är dyrt... är det typ mat? Vad är det mer?

Kan man ha egen matsäck med sig?
Passar på att fråga dig som nyligen varit där :wink:

Jag tänker att om man ändå bor i "eget" stuga eller vagn så kan man ju ta med picknick-korg att äta inne, eller tom kanske gå tillbaka på dan för att äta och på så sätt slippa att köpa dyr restaurantmat.

Om det nu är så att många vill träffas så gör vi ju det ändå, stället är inte det viktigaste. Där kan man alltid hitta alternativ. Det är ju fortfarande gott om tid att hitta trevliga alternativ.

Kråkan sa:
...Vad som också är trist är att det är såååå dyrt där ! Vi var där i somras (5 pers) och det är nästan så man blir ruinerad... :roll:
Nu är vi dessutom en till :angel: så det blir ju inte billigare :wink:
Det skulle annars vara jättekul att vara med på en sån träff !!
 
Vi hyrde en liten stuga i 2 dagar, redan där blev det dyrt... Med tanke på att vi bor i sthlmsområdet var det inte tal om nån "dagstur" direkt :wink:
Vi åt på restaurangerna förvisso, men visst, man kanske skulle kunnat ta med matsäck. Vi såg faktiskt ingen som gjorde det, så jag vet inte om det var "tillåtet".
Hiskeliga priser tom. för det enklaste fikat tyckte vi.
Bara att gå runt i staden är ju ganska häftigt !
Eftersom det är tonåringar vi har , blev önskemålen om aktiviteter lite annorlunda.
Tex. Mexikansk afton, 200:- / person, blev ju genast 1000:- för 5 personer...
Man kan säkert göra en "budgetvariant" av besöket där, men det är som sagt lite andra önskemål när det handlar om att göra tonåringar nöjda :D
Vi hade sparat länge för att kunna unna oss detta, men jag vet inte om det EGENTLIGEN
är värt alla dessa dyra pengar även om det är en upplevelse....
 
aha... nu hänger jag med. :wink:
Klart att tonåringar kräver helt andra aktiviteter än mindre barn. Våra är ju 10 och 5,5 så det är helt andra saker där som roar.

Har du andra funderingar eller förslag på saker att göra så kasta ut dom. Vi är ju ganska många och barn/tonåringar finns i alla åldrar.
Det behöver ju inte vara så avancerat, huvudsaken är ju att vi kan träffas under trevliga former :razz:
/Adal
 
Det går alldeles utmärkt att ta med egen matsäck.
Det gör vi alltid och "lägger bara pengar på" glass och ev "utrustning" till barnen.
Vi bor ju förhållandevis nära och brukar åka dit en gång per säsong.
Då får barnen välja ett nytt attribut (hatt, revolver, väst, gevär o s v) varje gång och så tar vi med det som redan finns.
Nya skott ingår inte i attributen, det tillhör att köpa varje år :wink:
Entren är dyr men dilligensen är gratis, "rånartåget" tror jag kostar en tjuga/pers liksom om man vill vaska guld som kan omvandlas till en sheriffstjärna.
Alla shower är gratis.

För tonåringar räcker det säkert med ett besök och sedan "kan man det" :angel
De mindre barnen är det ju något helt annat för.
Våra åker gladeligen dit varje år men så är de ju killar och bara 7 & 10 än så länge.
 
Honey:
Det innebär ju oxå att det behöver inte bli så himla dyrt beroende på hur man vill spendera pengarna.
Billigt bor man ju i vagn som vi gör. Så klart att alla inte har det och då blir stugorna säkert dyrt. Man kanske kan sikta in sig på lågsäsong för att hålla nere kostnaden ytterligare?? :angel

Bra att man kan ta matsäcken med sig om man vill det och lägga pengarna på annat.
Kan tänka mig att det blir en del "pangande" där inne... kul att dina killar kan bygga på sina attribut. Det lär väl bli en större summa i butiken första året kan jag tänka mig till våra killar som behöver några saker iaf :D
/Adal
 
Vi kan tänka oss att komma. Men vi har turen att bo inte så långt därifrån,
vilket gör att vi kan komma över dagen. Ser inte heller chaparall som någon
jättehöjdare men för mindre barn är det naturligtvis roligt med allt pang pang./ Lilla ja
 
HC hade varit jättekul....

Dock funderade vi lite på Kolmården....

HC:camping är helt ok tycker jag, vi har bott där några gånger. Varken sämre eller bättre. Det finns bra diskplatser, bra toaletter och duschar. Stora ytor, dock trånga campingplatser.

Fördelen med att bo på campingen är att det är gångavstånd till parken. Annars finns en underbar campin en 5min med bil bort. Den heter Ågårds camping. Liten, familjär camping, där man kan äta frukost till billig peng. De säljer nyvärpta ägg.

När är tanken att det ska bli HC?

Sen visst kostar det att gå på HC, inträde, lite aktiviteter. Men det gör det ju vart man än vill åka.....

Matsäck kan man ta med sig in. Tror det fanns skrindor att hyra.
 
Turnit:

När...? Tja de öppnar i mitten på maj så tidsmässigt ung som när vi träffades i ALV för att det ska vara schysst väder.

Ang Ågårds camping... man måste ju inte ha gångavstånd om man inte vill. Visst kan man bo en bit bort, huvudsaken tycker jag är att vi bor så att vi kan träffas och grilla ihop på kvällen. Vi måste ju inte gå ihop hela dagen inne på HC.
 
Hej måste få lägga till. Vi har varit på Campingen där två år i rad och jag håller inte med om att standarden är dålig. Lekplatsen finns vid deras badsjö. Och på kvällen har dom ett litet tivoli som dom mindre barnen gillar. Nu har jag ju mindre barn men vi åt lunch inne i parken och grillade på Campingen på kvällen och det blev inte dyrare än någon annan nöjesanläggning. Jagåker gärna dit igen. Ha det bra alla.
 
hej Ahmi!

kul - då kanske vi kan bli några iaf... :razz:
och sen är det ju så att är man iväg så måste det ju få kosta lite grann tycker jag.
Det är ju upp till var och en hur mycket man vill lägga (bara)

/Adal
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp