Väntar och våndas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så äntligen har vi fått ett erbjudande som vi sååå gärna vill ha, men kruxet är att det finns flera familjehem som ligger närmre den plac kommunen som de ska tillfråga i första hand. Åh, jag hoppas så att ingen nappar på detta uppdrag utan att det blir som vi hoppas och vill, att vi får barnen. Har mejlat kommunen nu på morgonen och skrev hur gärna vi vill veta mera om detta och att det efter vad vi hört hittils verkar passa oss perfekt. Vi har väntat på just detta tillfället i 1,5 år och det enda jag kan tänka på nu är barnen och jag vill så gärna påbörja detta NU. Jag vill åka och träffa dem, jag vill ta med dem hem och älska dem och visa dem så mycket av världen. Men visst finns det väl inget mera vi kan göra just nu??vill inte ringa och tjata heller, då tror väl soctanterna att man är heltokig och hysterisk :wink: Så nu alla ni familjehem därute, om ni får ett erbjudande om 3 syskon tacka nej för vi vill så gärna ha dessa barn :smirk: :D :razz:
 
Tack för era tummar, måtte det hjälpa :smirk: Tyvärr har vi inte hört ett ljud idag från soctanten. Är det fel att ligga på och ringa el mejla imorgon igen eller tycker ni vi ska ligga lågt och vänta ett par dagar till?? Man vill ju inte verka alltför angelägen, då kan soctanten tro att vi bara är ute efter pengarna kanske....och samtidigt vill jag inte att tillfället går oss ur händerna om vi inte verkar tillräckligt intresserade. Tips??? :smirk:
 
:razz: Oj! Men usch, vilken jobbig väntan!!!! :angel :littlesad !!!!

Vilka härliga åldrar har dessa små/större ? Åh, vad jag minns den där längtan...o det är en balansgång hur påstridig man bör vara....lagom -är så svårt att veta vad lagom "tjat" är.... Skriv hur det går!!!

Lycka till!!! (är själv inte intresserad av fler placeringar i nuläget.... :smirk: )
 
Hej.
Jodå jag tycker att du skall ringa. Det är ju helg i morgon och då slipper ni gå ovetandes. Sedan krävs det ju en del planering då det gäller en syskongrupp på 3 st. Jag har i varje fall ringt.
Lycka till
 
så nu har jag mejlat handläggaren, nu återstår mera väntan, antar att jag ändå inte får något svar idag :? åldern på barnen är 7, 4 och 1 år :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp