Väntat länge..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi är färdigutredda och godkända i en lite större kommun som familjehem härifrån har vi även helg barn vilket fungerar jättebra. Men familjehemsplaceringen tar tid vi har fått vänta länge. Kan man ansöka i flera kommuner? Eller även i organisationer? Vad finns det för organisationer? Gör de en likadan utredning då eller räcker det med den vi har gjort?
 
Jag hade vänt mig till alla kommuner inom 15mils radie.

När vi sökte kontaktfamiljsuppdrag mailade jag de fyra kommuner som var närmast. Fick svar från alla, men vi tackade ja till en uppväxtplac.

När vi sen vill ha en ny placering tänker jag maila runt till än flera. För att utöka chansen.

Det är ju det att barnet och familjen ska matchas....och det kan ju ta tid. Med fler kommuner är ju möjligheten större.

Önskar er all lycka till...ja, man får göra ny utredning. Organisationer är jag dålig på. Men det finns säkert nån här som är bra på det.
 
Hej vi hade blivit utredda i vår första kommun så vi behövde inte göra en lika stor utreddning men det kan ju vara olika från kommun till kommun det blir ju ändå en massa besök mm..
lycka till :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp