Vårdnadsöverflytt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det någon av er som har papper på eller kan vad lagen säger om ersättning vid vårdnadsöverflytt.
Blev tillfrågade för flera år sedan men pga olika anledningar har inget hänt.
Pga olika anledn är nu vi och förälder överens om att det vore bäst för barnet. Nu då det är på tapeten igen så säger soc att vi ska inte få någon ersättning alls från dem. Vi får fortsatt barnbidrag och får ansöka om underhåll men några andra pengar får vi ej de ska inte längre betala någonting.
Enligt papper och samtal tidigare skulle vi få ersättning men nu blir det ingenting. Snälla om någon vet elller kan ge tips på vem man pratar med. Hör av er.
 
Hej har tre barn som är vårdnadsöverflyttade jag har samma ersättning som jag hadde innan och jag följe kommunförbunders ersättningar . Men gå in och läs på ersättningar för 2008 där står det om
vårdnadsöverflyttningar .
 
:x
Självklart ska ni ha exakt samma arvode som innan. Ni har ingensomhelst skyldighet att försörja detta barn. Omkonstnaden ska också vara den samma men den minskar från kommunen vartefter man får pengar från FK för barnbidrag, underhåll från båda föräldarna, vårdbidrag osv. Men arvodet ska vara detsamma.

Stå på er, detta är verkligen dumheter. Det står i rekommendationerna tror jag att kommunen får fortsätta att betala familjehemmet. Tror dock inte att det står att de ska göra det men det anses tycker jag som en självklarhet!

Lycka till!
 
Tack för svaren.
Men precis som du skriver Sara så står det att kommunen får fortsätta betala. Kommunen menar att eftersom det inte står ska så behöver de inte betala. Det är frivilligt eftersom det står att kommunen har GETTS RÄTT att fortsätta stödja ekonomiskt inte att det SKA fortsätta stödja.
Jag blir så trött vi har haft så mycket strul och nu när samtliga kommit överens så kommer detta. De vet att vi sätter barnets bästa framför allt och försöker utnyttja detta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp