Vad är skillnaden ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är egentligen skillnaden mellan att jobba för en organisation / förstärkt/ kraftigt förstärkt ?
Räknas ett uppdrag automatiskt som förstärkt om det är genom en organisation ?
En del pratar om organisation, andra om konsulent , är det inte olika ord för samma sak ?
Vetgiriga jag :banan:
 
En organisation har konsulentstödd behandling . Innebär att istället för soc.sekreterare har man en konsulent som i mitt tycke ger bättre stöd både till placeringen och familjehemmet . Försök få en soc.sekreterare att komma flera dagar i veckan när det behövs ...... Normalt sett träffar :angel: och familjehem konsulenten en gång i veckan upp till en gång i månaden beroende på hur problematisk placeringen är . Fördelen med att jobba för en organisation är att man till största delen slipper ta i kamperna med soc. och bio . Konsulenten och organisationen sköter allt sådant . Om det blir oegentligheter så slipper man lägga energi på att leta paragrafer och ringa sig blå utan att få svar , allt sådant sköter organisationen . Om placeringen behöver specialskola ordnar organisationen det t ex . Största fördelen är att man kan fokusera på placeringen och behöver inte lägga nämnvärt mycket tid på de andra inblandade .
Förutsatt att organisationen sköts som den ska och konsulenten sköter sin bit .
Vet ingen organisation som inte har konsulent .
 
Tack för att du tog dig tid, Nebulosa. Jag kanske formulerade mig klantigt, jag vet skillnaden mellan att jobba direkt för kommun respektive genom organisation..........
Min fråga var vad det innebär ( skillnaden) mellan att jobba FÖRSTÄRKT resp KRAFTIGT FÖRSTÄRKT genom organisation. Undrade även varför en del skriver konsulent respektive organisation....
Nu är denna tråd sedan i april 2012, och jag har hunnit lära mig massor mer :banan:
Tack iallafall ! :bow
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp