Vad gör man

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har en placering sedan ca 1 och ett halvt år tillbaka, pojke 15 år med diagnos ADHD.

Här hemma fungerar det bra, dock så bor hans moder på samma ort och oftast när det blir en konfilkt här hemma så springer han hem till henne.
Hon släpper in honom och låter han oftast sova över en natt eller två, innan hon kommer hem till oss med han igen.
Många gånger har vi åkt dit och pratat med honom, och en del av gångerna har han frivilligt följt med hem igen.
Nu har vi börjat lessna ur på att hon ej sammarbetar.
De helger hon skall ha honom är hon hellre på krogen, de få helger hon haft honom så är hon även då på krogen och hans sitter då hemma hos henne vid en dator eller kollar på tv.
Hennes svar på varför hon lämnar han själv är - Spelar väl ingen roll om jag är hemma eller inte, finns ju inget mer för han at göra för det.

Blir så lessen av en människa som ´gör så här mot sitt eget barn.

Eftersom detta ej fungerat så har vi låtit honom vara hemma hos oss i stället, finns ingen mening med att låta han sitta själv hos henne.

Hade en stor konflikt i början på aug ang barnet som fått för sig att bestämma sina regler själv och hota med att ha ihjäl oss , ta självmord etc etc ..
Det slutade som vanligt med att han sprang hem till sin mor i stället för att stanna hemma och diskutera detta.
Detta var en helgdag, vardagen efter ringde jag direkt vår handläggare, hon var ej där ej barnets handläggare heller.
Fick prata med en annan som gav mig rådet att - låt honom vara och låt han göra lite som han vill tills någon av handläggarna kommer tillbaka.
Detta enligt henne för att jag ej skulle bränna ut mig.

Tänkte att det fungerar ju inte på en fläck, aldrig att jag ska ha någon i mitt hem som bestämmer själv att tex:sitta uppe hela natten framför datorn eller äta kvällsmat kl 3 på natten är helt okej osv ..
Och att vi inte ska kunna prata med honom utan att få ett svar tillbaka som att - då tar jag väl självmord då så slipper ni mig.

Han fick komma hem och ta med sig saker och vara hos sin mor i ett dygn och sen hos sin far i 2 dygn.
Kom hem sen och tyckte att allt vara som vanligt, och inget hade hänt.
Att han inte fick veckopeng det var katastrof eftertsom han hade inte gjort något fel.

Har försökt få tag på vår handläggare, vilket nästintill vart omöjligt och inget svar alls på vad vi ska göra.

Men nu så här i mitten på sept fick jag en tid då vi ska ha nätverksmöte, DEN 16 OKT !

Helt galet att behöva vänta så länge för något som vi anses vara så akut.

Vet inte vad vi ska göra, har lust att bara häva placeringen men samtidigt så är killen världens gulligaste när allt fungerar vilket det oftast gör.
Men att inte få hjälp när vi behöver den .

Vet itne vad man ska göra, någon som vart i liknandes situation och kan ge tips eller kanske någon som kan ge tips iaf på hur ni skulle ha gjort ?
 
Hej

Jag skulle tveklöst säga upp plattsen. Så där kan ni inte ha det. Grabben behöver vara på annan ort. Helt oacceptabelt
 
Socialen du har placeringen från verkar ju inte bry sig ett dugg...
Hade sagt upp mig om det inte hände ngn förändring fort...
Är barnet SoL eller LvU?....
Har aldrig hört talas om att umgänge får gå till på det viset????

med den diagnosen lär han inte bli bättre heller med sådant hattande fram o tillbaka...

Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp