Vad ska jag göra?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan,

Hum vart ska jag börja... min fru orkar inte mer!
Hon vill inte säger hon, orkar inte att passa upp på hen hela tiden.

Jag tror att hela anknytningen gick åt skogen från början då hen hade utbrott varje dag i flera timmar i streck. Hen låste sig och kunde inte komma ur skrikandet.
Min fru har skött lämning och hämtning till skolan hela tiden i stort sett och är trött på det.

Problemet för mig är jag gillar verkligen dessa barn och vill lösa detta på något sett!!
Så nu funderar jag på att säga upp mig för att vara hemma på heltid...
Tänk om det inte räcker då, jag säger upp mig och sedan fungerar det inte iaf.

Hur ska jag få hen och min fru på rätt spår?

OJOJ hur blev det här nu då?!
Hoppas ni förstår vad jag menar!

MVH Mannen
 
förstår att det är svårt, för er båda.
Har ni haft :angel: länge?
Får ni handledning?
Man kan få stödsamtal via bup som jag vet har vart till hjälp för flera kollegor!
Vad säger soc, dem borde vara intresserade av att hjälpa er tycker jag.

Att säga upp sig låter drastiskt men vad gör man inte för att få det att funka. Själv skulle jag offra min högra arm stundtals för att få det å funka.
Kan du gå ner i arbetstid så du lämnar å hämtar på skolan?
Kan du be om tjänstledigt ett tag?
Mer egentid nu till att börja med för din fru och framförallt att bup kan hjälpa till med samtal där kanske både eran :angel: och frun kan starta om.

Vi har en :angel: som har stora problem bla som din att det skriks hysteriskt timmar i sträck, inte roligt för någon.
Hur gammal är :angel: , är det tänkt som en längre placering?

Jag vet inte vad jag ska råda dig till mer men kan förstå din frustration.
Ska klura lite på vad mer man kan tänkas göra och jag vet att vi har många kloka famhem här som förhoppningsvis har bra råd
 
Oj oj oj! Bra att du ser din fru:)
Säg inte upp dig, be om tjänstledigt 6 mån med lbf från soc. Kontakta Bup så barnet och ni får stöd och hjälp.
(....om det finns hopp)

Kram och lycka till
 
Ja ni måste nog båda känna att ni vill fortsätta innan du slutar ditt jobb.
Jag kvinna var den som jobbade fram tills för ett par månader sedan.Pga mitt jobb valde jag att säga upp mig istället för att dravla med tjänstledighet .Vi är nu båda hemma för att hinna med övriga familje medlemmar,varandra och kunna avlösa varandra lättare kort och gott för att orka mer. Vissa dagar har vi möten,vi passar på att storhandla (som inte är så smart med vår :angel: i släptåg),städa,renovera (som vi gillar att göra tillsammans) eller när man haft en jätte tuff period jobbig natt mm kan bara lägga sig i varsin ända på soffan och bara vara ett par timmar under skol tid.
Men vi har båda möjlighet till att snabbt få jobb igen om så krävs och mer än en placering.
Vi trivs att "jobba" ihop och det är ju också viktigt att man vet att det funkar att vara tillsammans så mycket mer.
Jag inser ikväll när min man gått iväg för egen tid att han måste haft ett rent h...e de kvällar jag jobbade. Vår :angel: har hållt mig på tårna så pass att jag inte vågat gå ut med hundarna ens på tomten trots att hen legat i sängen sen 8. Resultat: hund toa på köks golvet :x tur man har små hundar.
 
Ja hur har de gått,,förstår problemet. Ni är två om det men samtidigt två olika personer som nu tycker olika. Måste va väldigt vanligt. Hur har ni löst det ? 8)
 
Ojdå förlåt att jag inte svarat!

Vi har haft placeringen i två år.

Vi kör en period nu när jag sköter hämtningen, då det är detta som har varit tyngst för min fru.

Lite blåst känner jag mig då det var sagt att vi ska kunna jobba heltid och samtidigt hinna med dessa barn som kräver så mycket mer!

Den stora önskan är att någon av oss ska få vara hemma på halvtid för att hinna med allting!
Varken jag eller min fru har jobb där detta skulle funka.

Tror inte soc kommer gå med på detta och då kommer vi säga upp placeringen vilket känns väldigt tråkigt.

Vi kämpar iaf på och väntar på ett nytt möte med soc nu efter jul och nyår!


Det känns som jag skulle kunna skriva så mycket...
 
Ja du att jobba heltid och placeringar som oftast har så mycket i bagaget blir övermäktigt om man inte hinner med, självklart så borde någon av er ha lönebortfall för att kunna vara hemma åtminstone halvtid som du skrev.

Lycka till.
 
Men varför går de inte med på det ?? De verkar ju smidigast för alla. Man måste ju hinna med barnen.Är de hämtning från skola som är jobbigast ? förstår inte riktigt. Kanske en kontakfailj ?
:angel:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp