Vet att vi inte är ensamma, men det känns så tröstlöst...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Vet att vi inte är ensamma, men det känns så tröstlöst..

Fia-Lotta sa:
Kråkan sa:
Fia-Lotta sa:
Hej!
När vi är lediga, brukar jag skicka iväg ett brev till de kommuner och grannkommuner som vi har jobbat åt, jag är helt säker att det brister i logostiken hos dem.
Att påminna om att det finns ett ledigt familjhem i deras närhet gör dem påminnd och vi har oftast haft tur med att fylla våra platser.
Jag har lagt ner lite jobb på ett standard brev, som jag daterar och skickar iväg, där referenser och lite historia om oss finns med.
Ett tips till er: Man får sälja in sitt koncept till kommunerna och man får faktiskt berätta att man är duktig som familjehemsvårdare, ja precis som man gör när man söker jobb :angel

Lycka till!

Låter ju som en bra ide... Hur detaljerat skriver du brevet ? Tänkte mest att de ska "orka" läsa det och attdet kanske inte ska vara för personligt ? Eller ?


Börja med de viktigaste:
Ledigt Familjehem sen lite kort vilka ni är om ni är utredda vart de kan få lite referense r, om ni har kontakter med Bup, eller några andra skola, Hab, ge dem info som underlättar lite av deras jobb.
Jag tror att vi som familjhem måste både sälja oss "dyrt" , men samtidigt tala om hur vi vill jobba, vad vi tycker är viktigt inom familjehemsvård, och framför allt att det är Familjehemsvård vi bedriver om vi anser det, Vi i får familj är ingen vanligt familj vi är ett familjehem där vi tar emot skadade barn som vi jobbar för att ge dem ett bättre liv och levene och en standard som vi känner att det känns bra.
Vi kallar oss tom idag för ett erfaret familjehem, här gäller det att sälja sina kunskaper och sitt engagemang om hur man vill vårda dessa barn, som behöver ett hem.
Jag tror att det är sånt som socialtjänsten vill ha.
Ps, sen ska vi våga börja ta betalt oxå... men det är en annan fråga? :oops:
Lycka till !!

Tack för tipsen ! En fråga till bara... Skriver du vad ni kräver i minsta arvode ? Vi hade en kommun på besök å allt var sååå bra, tills de skulle gå och frågade i förbifarten vad vi brukar begära i arvode. Jahaaaaaa....ojdå, DET kan vi inte godkänna. Vad synd....å ni kan inte tänka er att jobba för si och så mycket mindre ? Nej sa vi. ..... Tänkte att det både kan avskräcka vilket vore dumt, men samtidigt bespara både dem och oss tidsspillan så att säga.
 
Re: Vet att vi inte är ensamma, men det känns så tröstlöst..

Vi jobbar för ett fast arvode och omkostnad, vi har blivit lurade så många gånger på dessa "enkla" fall av barn, så vi utgår ifrån att vi har ett tufft och intesivt jobb framför alla våra barn, men vi ger dem oxå utlandsresa varje sommar och vintersemester i fjällen Lycka till :razz:
 
Re: Vet att vi inte är ensamma, men det känns så tröstlöst..

Fia-Lotta sa:
Vi jobbar för ett fast arvode och omkostnad, vi har blivit lurade så många gånger på dessa "enkla" fall av barn, så vi utgår ifrån att vi har ett tufft och intesivt jobb framför alla våra barn, men vi ger dem oxå utlandsresa varje sommar och vintersemester i fjällen Lycka till :razz:

Du skriver alltså redan i presentationen du skickar, vad ni kräver i arvode ?
Antar att man skriver det sist då..... :wink:
 
Re: Vet att vi inte är ensamma, men det känns så tröstlöst..

kråkan

Ang arvodet: I min presentation börjar jag med vad vi erbjuder och hur vi lever. Att det kostar socialtjänsten mer än existensminimum blir ju inte svårt att räkna ut. För det är väl tänkt att barnet ska smälta in och delta i det vi gör brukar jag säga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp