Vi sitter å väntar som vanligt...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja som rubriken säger vi sitter å väntar på en placering vi har fått så många förfrågningar under året å tackat ja till samtliga men ingen kommer.... :littlesad
Man blir ganska trött av väntan me...när man får en förfrågan början tankeverksamheten vem ä dett barn? vad är den intresserad av? hur ska vi inreda? hobbys? varför blev den placerad?

Oftast har det inte ens kommit så långt att någon hemvisning har varit aktuell....nu jobbar vi för en org och man undrar om dom sitter och bläddrar i familjehemsbanken och hittar rätt placering men igentligen inte ens har uppdraget.
Jag tycker att det är det jobbigaste denna väntan...men nu börjar vi bli härdade iof....Nu börjar vi inte inreda rummet förrän barnet är på plats.
:smirk:
Jag vet att det är onödigt å klaga och har haft som måtto att ingen placering= kanske ordnade sig på hemmplan alltså det bästa.
Men ja vet att det finns barn som fortfarande behöver familjer å vi har massa kärlek å tid att ösa över dom så kom hit nu :D
 
Förstår att sånt är frustrerande, var i landet bor du och vilka åldrar är ni intresserad av?
Jag och många kollegor sitter ofta med jourisar i ett år för att dom inte hittar familjehem......
 
:banan: Igentligen har vi inte bråttom... Det är bara jag som är ivrig =) vi jobbar som sagt för en org. Och får idag betalt för två placeringar men vi har bara en. Å ja vill ha in nästa barn NU! Som sagt inte för pengarnas skull för dom har vi redan utan för vi vill hjälpa fler familjer nu nu nu =D men hade ja frilansat hade ja nappat direkt tack så mycket för erbjudandet =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp