är det ett arbete som familjehem?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag fick höra från soc att vara familjehem är inget arbete.
Eftersom jag är halvtidssjukskrivet så tänkte jag att mitt uppdrag kunde vara ett halvtida arbete.
Men då sa hon att det inte är arbete att vara familjehem.
Men dom söker ju familjehem på platsbanken?

Sen en fråga till: är det meningen att vi som familjehem ska betala typ mat mm när barnet umgås med sina biologiska föräldrar?

Hej...
Tyvärr har det inte gått upp för regering och andra som bestämmer att vi som har familjehem oxå gör ett stor arbete. Utan att det kalas att man har ett uppdrag. Det är inte A-kassegrundat. Jag var kontakt med Mona Sahlin för ca 8-10 år sedan och då påstod hon att det var en förmån att få vara familjehem samt att man skulle göra det utan större ersättning.
Att skicka med pengar till föräldrana då dom träffa barnen är ju något man kommer överrens med socialförvaltningen och att dom i så fall lägger detta som extra på omkostnaderna. Vi har en viss summa för umgänge och syskonträff.
Lycka till

Tack så jättemycket för svar.
Det är ju så att vi har bytt handläggare säkert 6 gånger under en tvåårsperion som vi har haft denna placering.
Den vi har nu är väldigt "snål".
Den förra vi hade gav oss ersättning så att jag kan vara hemma halvtid men våran placering.
Saken är att det är väldigt mycket extra jobb. Läkarbesök,tandläkare,sjukgymnasik,optiker,ögonläkare,öronläkare...
Men nu är jag orolig att det kanske kommer att minska med dom "förmånerna"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp