Har precis blivit godkänd som familjehem och blev erbjuden en jourplacering som kan övergå till familjehemsplacering. Handläggaren nämnde nästan i förbigående ersättning. Som jour får jag ersättning per dag och när jag räknar ut vad det blir på en månad så skiljer det inget mot ersättning som familjehem. Jag kommer att få det lägsta.
Hur är det, ska inte arvodet vara högre som jour?
Omkostnadsersättningen, betalas den ut i efterhand?
Min sista fundering, när det gäller arvodet, läser i tabellen det rekommenderade arvodet...är skatten redan dragen där eller dras det skatt på den summan?
Det bir ju extra besvärligt nu över jul och nyår att få tag i ordinarie handläggare....känns som att det hänger löst för det ska lösa sig med mat, fickpengar och komplettering i rummet.
God fortsättning
Hur är det, ska inte arvodet vara högre som jour?
Omkostnadsersättningen, betalas den ut i efterhand?
Min sista fundering, när det gäller arvodet, läser i tabellen det rekommenderade arvodet...är skatten redan dragen där eller dras det skatt på den summan?
Det bir ju extra besvärligt nu över jul och nyår att få tag i ordinarie handläggare....känns som att det hänger löst för det ska lösa sig med mat, fickpengar och komplettering i rummet.
God fortsättning