Snälla kan någon svara mig hur socialtjänsten tänker ibland. Vi hade två placeringar hemma som inte fungerade bra tillsammans, en av de var en jourplacering. Då valde vi att avbryta det uppdraget. Efter detta får vi inte ta emot någon mer placering eftersom att vår familjehemsplacering, som har bott hos oss i 10 månader uttrycker ensamhet. Vår placering är och känner sig ensam pga att hn väljer hela tiden bort oss. Vi försöker och försöker men hn vill inte riktigt släppa in. Det är ok men problemet är att vi har ett rum ledigt som vi vill att det skall bo en annan palcering i. Vi frågade socialtjänsten men de säger blankt nej. Det senaste är att nu sa det även nej till att vi kunde bli avlastningsfamilj två dagar i månaden.
Är detta rimligt?
Jag känner mig lurad och överkörd, jag har valt att vara hemma med två placeringar och nu är det inte ok längre. De säger vänta, men hur länge är ok att vänta? Vill inte bli totalt överkörd.
Är detta rimligt?
Jag känner mig lurad och överkörd, jag har valt att vara hemma med två placeringar och nu är det inte ok längre. De säger vänta, men hur länge är ok att vänta? Vill inte bli totalt överkörd.