Hur får man ihop allt om man jobbar heltid?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
God kväll! Våran Lill kom till oss för 2 år sedan när h.n var 15 månader.. Jag var då hemma ett år och när jag skulle börja jobba igen bytte jag från en tjänst på 96 procent ( Både med kvällar, helger och sovande jour) till en tjänst på 72 procent enbart vaken natt! Nu känner jag att det tar hemskt mycket på mig att jobba så här och jag kommer aldrig orka i längden. Så nu har jag börjat se mig om efter andra jobb.. Men för att klara det rent ekonomiskt måste jag jobba runt 85 procent! Men hur ska jag då " få till " detta med umgängena? Lill har skilda biosar som har umgänge 2 dgr var varje månad.. Den ena biosen har en mån å en lör i månaden, och den andre biosen har en ons och en sön i månaden.. Låter som att det borde gå men eftersom jag jobbar inom omsorgen kommer det bli väldigt oregelbundna tider och det kommer inte kunna bli samma veckodagar! Jag tror och även förstår att biosarna kommer reagera på detta då de gärna vill ha lång framförhållning! Samtidigt kan jag inte slå knut på mig själv.. Hur gör ni andra för att få det att funka? Ber om ursäkt för lång novell :) Vänligen, Josse
 
Be aldrig om ursäkt Josse när du pratar med oss för vi har alla liknande berättelser.

Du borde ha LBE för att kunna jobba mindre.
När vår :angel: kom till oss har jag helt ledig i 4 månader med LBE, därefter fick jag 50% LBE och jobbade de andra 50%. Vår fantastiska famhemssekr anser nämligen inte att man får ihop vardagen på ett bra sätt om man jobbar mer. Det är mycket runt våra lånebarn med umgängen hit och dit, socmöten mm så jag tycker att du ska ta ett snack med ditt soc.

Lycka till!!
 
Håller med Adal, ta ett samtal med soss och förklara att du vill kunna jobba 50% för att orka med alla umgängen och få kvalite på familjelivet.
Absolut ska du inte bara stå med mössan i handen du kan kräva 50% LBF tycker jag.
 
Hejsan!
Tack för era råd/tankar och funderingar.. Jag ska ta mod till mig och prata med soc om det här med
Lbe. Tyvärr tillhör vi den skaran som inte känner oss bekväma med att prata pengar med dom bara, då vi känner rädsla att dom ska tro att vi gör detta för pengar! Jag VET att det är dumt att tänka så och att vi gör oss själva en björntjänst :bounce: Vi ber aldrig om något extra utöver, utan vi köper allt lill behöver
såsom cykel, bilbarnstol till våran andra bil osv.. Dock frågade jag soc om lills biljett till utlandssemestern
och den betalade dom utan problem! Nu blev det en liten "pengatråd", kanske i fel forumsspalt :roll:
Men samtidigt vet jag också att det aldrig kommer funka i vardagslivet om jag jobbar mer än 85% (Om ens det), eftersom vi har svårt att få ihop det ändå trots mina 72%...
Som sagt, jag ska samla på mig massa mod nu :rollhappy:
Och till sist vill jag bara säga att det är så skönt att ha er att rådfråga, ni är som min alldeles egna cyberspacefamilj 8)
Trevlig Lördag till er.. Kramar Josse
 
Jag hade turen o veta vad barn med särskilda behov kräver i tid innan jag började
så jag valde organisation där en ska vara hemma heltid.
Nu står vi dock i begrepp att ta emot direkt via kommun visserligen inga små barn men jag kräver arvode utefter beräkningarna att vi har en vuxen hemma heltid sen kanske det diffar på en eller två timmar max någon dag.
Så stå på dig räkna ut vad din :angel: kräver i tid ha dina argument färdiga så ska det nog gå bra.
Jag jobbar halvtid kväll o helg tar extra pass om det fungerar eller vi har tomt.
Gubben är hemma heltid o tar in lite små jobb hemma i garaget för att hålla vår firma flytande så en vuxen är hemma.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp