Hur lång tid ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Funderar på hur lång tid det tar innan man blir kontaktad av soc? Har skickat in papprerna för 1 ½ vecka sedan men hör inget.

vet inte riktigt hur jag ska gå vidare.
 
Välkommen till "väntans tider".
Det är något du får lära dig, ALLT tar tid.
Har du skickat in så kommer dom att höra av sig men det kan ta allt från 2 dagar till 2 månader.

Lycka till!
 
Jag är ifrån skåne och är nu i slutskedet av vår utredning för att bli familjehem+ att vi ev även kommer att bli kontakfamilj till en :angel: från en annan kommun än familjehemsplaceringen. Här har det gått väldigt fort då dem är i stort behov av familjehem+kontaktfamiljer. Jag ringde upp kommunen och två dagar efter ringde dem upp och bokade en tid veckan därpå och sdan har det rullat på. Vi kommer att få vår första placering någon gång i maj månad :razz: .

Önska dig lycka till och hoppas att dem snart hör av sig.
 
Bor man på "rätt" ställe så gör man.............. :idea:
Jag försöker se det som så att det är "tur" att vi INTE behövs för det innebär, förhoppningsvis, att ytterligare ett barn slipper omhändertas.....
För det är ju så, bakom varje omhändertagande ligger en traumatisk upplevelse som man kan hoppas att ingen behöver uppleva.....

Jisses vad jag trasslade in mig men jag TROR vi "gamlingar" på forumet i a f vet vad jag menar :smirk:
 
Håller med dig Honey, visst är det så. Man vill så gärna hjälpa ett barn men som du säger så ligger det alltid en tragisk/traumatisk händelse bakom.

Gunilla:
Det kan ta tid, låång tid. Men man kan alltid som gr skrev ringa och kolla om det kommit fram :angel

Första placeringen tog ca ett år innan vi fick "napp", nästa tog 6 månader. Och sen beror det många gånger på vart man bor, liten eller stor kommun man vänder sig till och en nypa "tur" (om man får skriva så :oops: )

Vi har två placeringar och bättre kunde det inte bli :razz: Men vi stannar där dock, barn med olika diagnoser, så det är tufft men otroligt lärorikt och roligt.

Lycka till!

Sara
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp