När soc kommer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag skulle vilja ha lite kött på benen vad som brukar gälla angående ersättning när soc ska komma på besök. Ska man ta semester från jobbet eller vara ledig utan lön? Är det meningen att arvodet ska täcka förlorad inkomst för oss båda såna dagar. Hur gör ni, vad brukar gälla för er? :?
 
Vi fick ta tjänstledigt från jobb när det var socmöte (här eller där spelade ingen roll). Kom de hit en förmiddag fick vi bara en halv dags tjänsledighetsersättning - åkte vi till dem tog det hela dagen och då fick vi för hel dag med.

Denna ersättning ingick inte i vårt arvode eller i vår omkostnadsersättning utan vid varje tillfälle mailade vi att de skulle ersätta oss för ett visst datum och vad det gällde (XX/XX halv dags socmöte hos oss eller XX/XX heldags möte på soc), sen kom det med nästa utbetalning som en extra omkostnadsersättning.
 
...ibland krävde soc. att min man skulle vara med vid soc.möte, men då utan ersättning, eftersom det ingår i vår omkostnadsersättnig, (sa dom när vi tog upp frågan) så även vid handledning ca 3 timmar varannan vecka.
Önskade nog att vi gjort som Mor Anna här ovanför :roll:
 
Våra är listiga..........dom säger "alltid" din man behövs nog inte vara med, men....jag vill ju ha han med och han vill ju vara med. Dom säger detta bara för att inte behöva ersätta oss!!! vilket dom iofs aldrig har gjort ändå. Med mig är det väl ok eftersom jag går hemma med barnen. Men som sagt dom är listiga.

Ingrid
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp