Placeringen vill inte till umgänge i staden bio bor,hur göra

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våran placering har en mycket tuff bakgrund som hon tilsammans med oss hanterar mycket bra idag och h*n mår mycket bra hos och med oss som Familj.
Samarbetet med bio-pappa är väldigt bra så länge han är drogfri som just nu,våran placering hade en mycket orolig tillvaro då h*n bodde i den staden,väldigt oroligt vill vi nog säga men idag är allt mycket bättre och h*n känner sig trygg och har inga direkta behov av att hävda sig som förut mm mm.

Nu har pappan umgänge i helgen som kommer( på grund av att han fyller år) och igår säger placeringen att h*n inte vill dit!
H*n säger också att h*n aldrig vill flytta tillbaka dit utan är det så att h*n ska flytta till sin pappa någon gång så får han flytta hit.

Mycket är oroligt också på grund av andra anhöriga som tyvärr sagt upp kontakten med placeringen eftersom h*n inte ville träffa dem varje gång h*n var på umgänge utan ville faktiskt då umgås med sin pappa ( detta sa man i direkta ord till våran trollunge i telefonen! :evil: ).
De andra anhöriga har inte lämnat dem ifred vid något umgänge tidigare utan har börjat ringa så fort de fått nys om att h*n ska dit över en helg eller liknande och då menar jag verkligen att dom tvingat sig på ( 20-30 samtal och lika många sms ungefär).
H*n har ingen egen telefon med sig till pappa på grund av detta problem.

Till helgen ska h*n som sagt till pappa för han fyller år på Fredag och igår säger h*n att h*n inte vill.
H*n vill träffa sin pappa men inte där han bor låter det som, som sagt så har h*n kommit otroligt långt sen h*n flyttade till oss och har "vuxit förbi" sina tidigare kompisar som fortfarande lever på samma vis, även sin tidigare familj ( h*n har levt med andra släktingar än sin mamma och pappa).

Lite är nog att varför ska pappa ha rätt att försumma mig i alla år och välja alkoholen och drogerna före mig och sen bara för att han är nykter och vill/klarar av mig så ska jag komma...kan det vara så tror ni?
Samtidigt så är det mycket som är oroligt runt hennes andra biologfamilj.
Vad hade ni gjort?
Vi har som sagt ett väl fungerande samarbete med pappan så visst kan jag prata med honom men huvudsaken är för våran trollunge att pappa inte blir ledsen säger hon( vilket är självklart att h*n inte vill!).

Fasen så pressade barnen blir av såna här saker :cry:

V Ä L D I G T tacksam för svar på hur ni hade gjort...
 
Vilket tufft jobb du brottas med....det känns att du bryr dig. Jag skulle vända på det jobbiga, dvs att släkten tränger sig på. De bryr sig....men det blir uppenbarligen för mycket. Få din lilla trollunge att se att hon är önskad....men att hon har rätt att avböja alla inviter.Hur gammal är hon??
Kan hon skriva brev till de som tränger sig på?

jag skulle begränsa umgänget till pappa/ dotter....på neutral mark. förklara för soc så att de är med på umgänget.

lycka till.
 
våran placering är 12 år.
Att släkten tränger sig på är inte hälsosamt i det här fallet tyvärr,det är där vårat troll är uppväxt under förhållanden som inte var hållbara vilket ledde till placeringen.

Då jag säger tränger sig på kanske lät lite milt, om jag säger tjatar och tvingar sig på kanske det låter mer sanningsenligt.
Vårat troll säger uttryckligen att jag vill INTE träffa dem,även då vi var på samtal med BUP så säger placeringen högt och tydligt att jag vill INTE ha med dem att göra.(beror troligen på att h*n vuxit enormt i sin egen självkänsla senaste tiden)

I det hemmet lever dom bland droger och missbrukande människor som går ut och in och sover på golven och i soffor, det anser de själva att det är inga fel i det alls.

Barnet är alltså inte uppväxt med sina biologiska föräldrar utan med annan släkt, det är bio-pappa som tagit initiativ till placeringen vilket var i sista sekund känner både vi och pappan.

Det blir umgänge till helgen då vi pratat mycket och kommit fram till att det var det h*n ville bara de andra håller sig borta ( vilket aldrig hänt förut så vi får väl se hur det går) men bara att det ska vara 1 gång i Månaden och inte 2 som det blivit bestämt av pappan och soc, försöker ringa soc nu och ska bolla med dem hur man görang detta med 1 eööer 2 ggr i månaden,v kan inte gå över huvudet fullständigt på trollet ju utan h*n måste få vara med och bestämma :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp