PRIDE-utbildning till hösten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var på intervju igår inför PRIDE-utbildningen i höst. Var rätt så nervös innan men det var faktiskt riktigt trevligt. Trodde det skulle ta ca 1 timme men det tog nästan 3!!! Men det var tre trevliga och intressanta timmar, ser verkligen fram emot hösten nu!
 
Jag & min man gick på en PRIDE utbildning för ca 11år sedan. 10 gånger 3 timmar låg den på då. Den var mycke lärorik. Och jag tycker att alla ska få erbjudande om att gå på den.
 
Pride utbildning

Hej!

Jag och min sambo gick Prideutbildningen för 9 år sedan, Den var jättebra och lärorik och nästan ett måste för att förstå vad familjehemsarbete är för något....
Jag har själv varit placerad som barn på 70-talet, men inte riktigt förstått hur det kan vara att vara familjehemsmamma..
Kursen var både rolig och enormt jobbigt, man går igenom sitt liv i en livsbok och får göra upp saker som kanske är ogjorda. Vi hade mycket rollspel som var jättebra för att kunna sätta sig in i våra barns känslor.
Vår kurs pågick varannan vecka i 4 timmar vid 10 olika tillfällen, så det tog hela våren, men det bästa är att man får ett omdöme om man är lämplig eller ej och att man hinner fundera och ta det viktiga beslutet om man ska bli familjehem eller inte.
Själv fick jag veta att vår familj skulle mjukstarta som avlastningsfamilj vilket vi gjorde i många år och nu så har vi haft 8 barn placerade hos oss vid olika tillfällen. Och jag kan tycka att det är världens roligaste jobb, men samtidigt väldigt krävande.
Jag tycker att Pride utbildning eller något liknande ska vara ett måste om man vill bli familjehem, För det är ett utsatt arbete som man gör och när man som bäste behöver hjälp kanske den dröjer så det gäller att ha mycket "kött" på benen.
Lycka till på kursen :idea:
Kramizar
 
Första kurstilfället blir i slutet av september och sen blir det en gång i veckan och i slutet av november är vi klara... undrar hur länge det dröjer innan vi får någon placering sen.. Spännande! Ser fram emot utbildningen men är lite nervös också.. :wink:

Längtar!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp