Semestern..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Yes nu har jag fixat lite semester åt oss. Stuga på västkusten
några dagar efter som hela semestern blir hackad. När jag har
semester jobbar gubben och när han har semester jobbar jag.
Vi har en vecka ihop.
Dessutom ska bio ha sin :angel: en vecka och hos oss en vecka
och där efter har bio en vecka igen. Det tycker jag är en styckad
sommar.
:rollhappy: Tur att det blir en lillsemester då. / Lilla ja
 
Ja, det där lät varken som hackat eller malet :?
Mest som en soppa :angel :wink:

Skönt att få LITE ihop i a f :banan: :banan:
 
Jag känner igen detta med delad semester. Det är 6 år sedan som vi hade semester hela familjen. Vårt stora problem är att våra bio föräldrar tror att dom kan hålla på att flytta och ändra på barnens semester hemma hos dom. Blev lite "sur" på en soc i dag då hon trodde att vi inte hade tänkt att ha semester i år. För första gången på 16 år skall maken och jag i väg själv på 4 dagars semester (släkträff på ca 250 personer) och det tyckte dom att vi kunde ändra på..... I bland undrar man ifall dessa skulle kunna tänka sig jobba år ut och år in utan gemensam ledighet med sin partner.
Men jag gav mig inte denna gången. Det var bioförälderna som gav oss information om vilken tid som barnen skulle vara hos dom och detta var i början på mars. Så därefter kunde vi göra vår planering.
Lycka till med er semester. :bounce:
 
Det roliga är att den veckan vi har gemensam semester är :angel:
hos bio, så för att kunna göra något med :angel: får vi åka när han
är tillbaka. Oxå får ju jag å gubben göra något när vi ändå är själva.

:claphappy: :rollhappy: :claphappy:

/ Lilla ja
 
Vi har varit mycket tydliga med att vi skall ha två veckor per år helt lediga från våra tre :angel: . Soc knorrar väl lite men vi är stenhårda. Får vi inte den ledigheten så orkar vi inte fortsätta våra uppdrag. Maken och jag behöver dessa två veckor för att ladda batterierna och i år bär det av till Skottland under en av vecḱorna, avlastning och dygnet-runt-tillsyn är redan ordnad och godkänt av soc, gudars vad jag längtar till September :smirk:

Att fara på semester MED våra :angel: :angel: :angel: är däremot omöjligt, de klarar inte den omställningen.
 
Vad härligt att alla försöker hitta tid tillsammans och var för sig! :claphappy:

Men visst sjutton måste man kunna bestämma i god tid att dessa 2-3 veckor har vi familjesemester och helt biofria?? så får de rätta in sig i ledet!! Finns ju fortfarande ca 50 v kvar på året att spela på för bios :banan:

Stå på er! :bounce:
C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp