SKATT PÅ SKATTADE PENGAR?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu svarar jag på min egen fråga. JA MAN FÅR RESTSKATT.

Har man otur så kommer man upp i statlig skatt också. Den dras inte automatiskt utan den får man betala in av eget initiativ.
 
Min kommun säger att de 130 kr per månad är inbakade i omkostnadsersättningen, men är inte det konstigt? Jag har en omkostnadsersättning enligt SK och det är samma summa som någon annan får som också följer rekommendationerna. Har jag blivit lurad? Borde inte de 130 kr dvs 1560/år vara som en egen post i kontraktet?
Hur har ni andra det?
 
Jag har ett krav på att det ska vara dubbla omkostnader när det är helg när det gäller stödfamilj, just för att täcka inträden, liftkort och prylar som ska vara till alla aktiviteter. Inte meningen vi ska gå back på helgerna när :angel: :angel: :angel: kommer. Gör inte detta för pengarna men ska de vara med oss ska de ha samma möjligheter som våra biologiska och det har inte varit några problem att genomföra detta. Vill inte att dessa :angel: :angel: :angel: "bara" ska vara hemma. Behöver oftast ngt som piggar upp tillvaron.
Har 130 kr som en egen post i kontraktet.
 
Tia sa:
Min kommun säger att de 130 kr per månad är inbakade i omkostnadsersättningen, men är inte det konstigt? Jag har en omkostnadsersättning enligt SK och det är samma summa som någon annan får som också följer rekommendationerna. Har jag blivit lurad? Borde inte de 130 kr dvs 1560/år vara som en egen post i kontraktet?
Hur har ni andra det?

Vi har det inte som en egen post i kontraktet men det plussas på varje månad. Så här står det i rekommendationerna:
Beloppen i tabellerna inkluderar inte höjningen av omkostnadsersättningen 130 kronor per månad och uppdragstagare utan läggs på den ordinarie omkostnadsersättningen. cirkulär 10:72.

Sara
 
Ok, då har ju jag i så fall blivit lurad när de säger att det ingår i omkostnadsersättningen. :littlesad Känner mig dock dum att säga något om det.
 
Hej Tia!

Du ska inte känna dig dum, det ska dom som drar in på barnets pengar utan att skämmas :wink:
Jag skulle absolut såga till dem NU att du inte ser att de har betalt de 130 kr utöver och hänvisa till rek. "Beloppen i tabellerna inkluderar inte höjningen av omkostnadsersättningen 130 kronor per månad och uppdragstagare utan läggs på den ordinarie omkostnadsersättningen. cirkulär 10:72."
Stå på dig! Det är barnets pengar de drar in på.

Jag sa till särskilt om det när vi påbörjade vårt uppdrag "som blev framskjutet*S" då stod de 13 kr utöver.
Rätt ska va rätt!
Kram C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp