Soc lägger på mer ansvar vad gör man då

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vad vi menar är, vi har haft barnet i 4år barnet är tonåring.

Vi har barnet hemma på heltid men bara var tredje helg.
Nu har Soc bestämt att han ska vara varannan helg hos oss!!??? allt detta utan att fråga oss.

Min fråga är ska inte uppdragskontraktet göras om menar vi har arvode o omkostna´dsersättning för mindre helger. Menar inte att vi är ute efter mer pengar.....men blir så arg att dom gör så här utan att fråga oss så just därför skulle jag vilja be om mer omkostnadersättning.

Vad tycker ni
 
Vid förändringar SKA kontraktet göras om och jag hade inte accepterat att de sätter ett kontaktbarn på fler helger utan att diskutera med mig/oss först.

Vi ska nu börja skola in ett helgbarn. Det är tänkt att det ska vara varannan helg men det kommer dröja mkt länge innan vi är där. Därför kommer jag vilja sätta upp ett avtal med soc om att skriva typ lönelista över när h*n är här. Sen när allt flyter som det ska är det okej att skriva ett vanligt avtal. Alternativt får de betala oss för varannan helg från början fast h*n inte är här...

Jag kontrar snabbt med och lite OT...vad ska man kräva för omkostnad och arvode för ett helgbarn med ADHD och tvångssyndrom?
 
Mor Anna sa:
Vid förändringar SKA kontraktet göras om och jag hade inte accepterat att de sätter ett kontaktbarn på fler helger utan att diskutera med mig/oss först.

Vi ska nu börja skola in ett helgbarn. Det är tänkt att det ska vara varannan helg men det kommer dröja mkt länge innan vi är där. Därför kommer jag vilja sätta upp ett avtal med soc om att skriva typ lönelista över när h*n är här. Sen när allt flyter som det ska är det okej att skriva ett vanligt avtal. Alternativt får de betala oss för varannan helg från början fast h*n inte är här...

Jag kontrar snabbt med och lite OT...vad ska man kräva för omkostnad och arvode för ett helgbarn med ADHD och tvångssyndrom?

Vill bara skriva lite tydligare.
Vi har barnet hemma alla vardagar på heltid och var tredje helg, men nu har dom bestämt att det ska vara varannan helg och som sagt inte tillfrågat oss. Tyvärr hade vi sagt nej till det för vi behöver lite lugn från just det här barnet. Men nu för sent.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp