Vårdnadöverflytt och ersättning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

sara

Guest
Hej, har en fråga...
Vi ska nu göra en överflytt, väntat i över ett år på att soc ska komma så vi får skriva papper. Vi anser dock att vi vill ha ett högre arvode, kan man säga att vi vill ha det annars skriver vi inte på? Vad händer då?
Någon som gjort så?

Tacksam för alla svar!

/Sara
 
Hej Sara!
Vi har aldrig gjort en överflytt av vårdnaden, men jag tycker absolut att du kan löneförhandla! Så snart ett avtal skrivs om, så är det verkligen tillfälle att se över sånt som inkomsten. Som jag sagt tidigare, så är vi familjehem lite för "fega" för att diskutera det där med ersättningar.., men jag tycker nog att du/ni ska ta upp det med soc iaf! Gör det absolut innan allt är klart!

Lycka till och styrkekramar!
/Jajja
 
Tack!
Ska försöka i allafall, kan inte få mer än nej. Men det är ju ett "känsligt" ämne och jag håller med dig att vi är dåliga på att begära efter det arbete som man faktiskt utför!
 
Det är väl inte fel att begära ett högre arvode. Ni kommer ju framöver göra en hel del av det arbete socialtjänsten gör nu med betald arbetskraft. Då är det väl inte mer än rätt att ni får betalt för det merarbetet. Det ni får nu i arvode ska ju slås ut på barnets hela tid som det tillhör er. De kommer kanske så småningom med fru och barn och då ska pengarna räcka till julklappar, presenter mm. för många fler än man kan försörja. Jag har fött de barn jag ekonomiskt klarar av, men de andra måste bära sina egna kostnader.
Mat-tilda
 
sara sa:
Hej, har en fråga...
Vi ska nu göra en överflytt, väntat i över ett år på att soc ska komma så vi får skriva papper. Vi anser dock att vi vill ha ett högre arvode, kan man säga att vi vill ha det annars skriver vi inte på? Vad händer då?
Någon som gjort så?

Tacksam för alla svar!

/Sara

Måste bara få fråga, av vilken andledning ville soss ge er vårdnaden? jag har även skrivit på almänna sidan om du hellre vill svara där.

Vänligen Ingrid
 
Hej Ingrid.

Man kan nog säga att vi har en solskenhistoria här. Barnet och mamman har en jättebra kontakt även om de inte ses så ofta så kan de prata per telefon fast barnet inte är så gammalt.
Vårdnadsöverflytt kom tidigt på tal eftersom mamman aldrig kommer att kunna ta hand om sitt barn och hon är medveten om detta. Någon pappa finns inte i med bilden.

Vi har även bra kontakt med mamman, som vi skött själva i flera år utan inblandning från soc. Så skönt!

Så detta är en historia som får ett mycket bra slut. Inget som är komplicerat, utan bara så självklart att barnet ska få en trygg fast punkt och få växa upp i vetskap om att det får stanna här. Ibland är livet underbart mellan tårar och frustration med andra kommuner som inte har barnet i fokus.

Vill du veta mera så får du gärna skicka PM.

Hälsningar
Sara
 
sara sa:
Hej Ingrid.

Man kan nog säga att vi har en solskenhistoria här. Barnet och mamman har en jättebra kontakt även om de inte ses så ofta så kan de prata per telefon fast barnet inte är så gammalt.
Vårdnadsöverflytt kom tidigt på tal eftersom mamman aldrig kommer att kunna ta hand om sitt barn och hon är medveten om detta. Någon pappa finns inte i med bilden.

Vi har även bra kontakt med mamman, som vi skött själva i flera år utan inblandning från soc. Så skönt!

Så detta är en historia som får ett mycket bra slut. Inget som är komplicerat, utan bara så självklart att barnet ska få en trygg fast punkt och få växa upp i vetskap om att det får stanna här. Ibland är livet underbart mellan tårar och frustration med andra kommuner som inte har barnet i fokus.

Vill du veta mera så får du gärna skicka PM.

Hälsningar
Sara

Tack för ditt svar, nu har jag kommit så långt att jag pratade in på min handledares telefon att jag vill prata om något viktigt huu phuuu känns som man går emot dom!!??
Ingrid
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp