Vårdnadsöverflytt...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Jag har sökt på nätet och läst lite här också om vårdnadsöverflytt
men känner att jag blir splittrad :?
Jag skulle vilja ha lite mera för och nackdelar och även tips och råd..
Ersättningen tex. på en del sidor står det att man får behålla vad man har men sen har jag även sett att en del skriver att man får underhåll ....fattar inget :roll:
Hoppas på svar :angel:
/Anna
 
Arvode och omkostnad fortsätter som innan. Underhållet är det föräldrarna får betala. Idag betalr de till soc, när barnet blir överflyttat betalas det till er, omk minskar då, men summan är samma. Så har jag förstått det.

Det viktiga är att skriva ett civilrättsligt avtal med kommunen. Höra lite hur de arbetar mm.

Vi hade en kommun på besök här, vi pratade lite runt vårdnadsöverflytt och de har så konstiga värderingar att vi inte vill jobba mot dem alls.

Prata med er kommun ang. rättegångskostnader mm.

Mkt av ansvaret går ju över på er egen boende kommun.

Ursäkta rörigheten....hoppas du fick lite svar.
Positivt kan jag väl känna är att barnet blir tryggare. Det slipper känna oron var 6e månad.

Vill sen föräldrarna dra igång en vårdnadstvist så ska ju en ny utredning göras.
 
Hej. Vi har en placering som varit vårdnadsöverflyttad sedan 08.
Föräldrana betalar inte till oss utan det går genom FK.
Tänka på då ni förhandla med er placerinskommun innan överflytta så att ni få en omkostander som ökar med åren då barnen blir äldre och får större behov. Så har vi fått och det kommer att följa rekomendert varje år.
 
bortblåst sa:
Hej. Vi har en placering som varit vårdnadsöverflyttad sedan 08.
Föräldrana betalar inte till oss utan det går genom FK.
Tänka på då ni förhandla med er placerinskommun innan överflytta så att ni få en omkostander som ökar med åren då barnen blir äldre och får större behov. Så har vi fått och det kommer att följa rekomendert varje år.


Hur mkt ökar det per år?? Har ni lägsta omk idag?
 
Turnit sa:
bortblåst sa:
Hej. Vi har en placering som varit vårdnadsöverflyttad sedan 08.
Föräldrana betalar inte till oss utan det går genom FK.
Tänka på då ni förhandla med er placerinskommun innan överflytta så att ni få en omkostander som ökar med åren då barnen blir äldre och får större behov. Så har vi fått och det kommer att följa rekomendert varje år.


Hur mkt ökar det per år?? Har ni lägsta omk idag?
Det ökar i samma takt som övriga placerades omkostnade.
Nej, vi ligger högt i omkostnade. Sedan har vi extra varje månad för semester, körningar samt byte av glasögon. (skulle tro att vi har ca 500:- i extra omkostnade. Skall tillägga att vi har 16 mil att köra för umgänge)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp