Vad blir det för mat?

Här blir det stek och potatis med alla tillbehör . Bara min beräkning av tid som blivit uppåt väggarna suck .
Stog 2½ kilo och jag fick för mig att det var 1½ kilo . Huvudet under armen var det japp . Sagt visserligen p g a olika planeringar senare middag ......men inte så HÄR sent :? . Middagen inte färdig förrens 18.30 ...... pinsamt hur förvirrad man kan vara :oops: .
Ska låta ungarna baka en kladdkaka som plåster på såren så blir dom glada och lyckiga :wink: .
Deras recept 1½ sats kladdkakesmet måste man ha så får man en kladdkaka och äter smet medans kakan är i ugnen LOL :D
 
:rollhappy: känner igen kladdkaksbagana!!
Stek är gott när den då blir fördig :angel

Vi blev också sena av olika anledningar, men tillslut blev det middag!
Plankstek, jag åt med lax och övriga med kött... tog bara lite mos runt men blev lite för mätt, pust!
Barnen gillar att spritsa moset:))

Glass skulle vara gott till efterrätt, får se om jag får i nåt mer :roll:

Trevlig kväll/Carina
 
Eftersom Gubben jobbade till 20 så blev det något lätt i kväll när han kom hem.
Klassikern räkor och lite vitt vin med vitlöksbröd ;)

Mums, tröttnar aldrig :love:
 
Verkar som vi får sluta titta på tv här va´?
Det är våldigt mycket fredagsmys över det hela .... såååå mumsiga maträtter så man blir sugen trots man är proppmätt piwuuoo... :D
Bara en liten notis om mina :angel: , när då steken långt om länge var färdig skulle alla barn ha kanten för den är godast , där all smak sitter tydligen . Eftersom jag var själv och hade tegit skyn av steken och gjorde sås garanterade sig mina små älsklingar att dom skulle få kant , så steken såg ut som ett väldigt ledset sönderhackat skrutt . Det var bara det innersta kvar :? .
Jodå kladdkaka blev det , och smet men även godis och här kommer snabbtips .
Smält 200 g blockchoklad och häll över ett par dl frasiga flingor . Behövs mer flingor så häller man i mer . Skeda upp små portioner i kakstorlek på plåt med smörpapper och in i frysen 30 min och vipps så har man godis . Perfekt för alergiker :D
 
Kanten, eller "skinnet", på en stek ÄR det godaste.
Välstekt, mörkt, knaprigt...........mmmmums.
Har alltid varit strid om det hemma, ända sedan jag växte upp, och då var Pappa med och fajtades om det :D
 
HAHAHAHAA .... jo sant men ...... ändå :razz:
Bara undrar om ni hade fått för er att skära loss kanten runt om allt :? :wink:
Jag blev så snopen när jag kom till bordet med såsen för att säga varsågoda och der att potatis är taget och steken är skalad , som en frukt och när man gör så så faller steken isär , bara en massa småbitar kvar :? :D
Nåväl .
Idag blir det tacos och enchiladas och chillichipps och allt annat som hör till för hela slanten .
Vi har en tradition att om någon fyller år så får den personen önska middag och efterrätt och så är det idag .
Pust ...... lördagsgodis på det ..... gode tid :roll: .... om en stor expiosion hörs i skåne så har bara denna familj spruckit ..... bara så ni inte blir rädda menar jag . :wink:
LOL :rollhappy: :D
 
nebulosa sa:
HAHAHAHAA .... jo sant men ...... ändå :razz:
Bara undrar om ni hade fått för er att skära loss kanten runt om allt :? :wink:

Vi har en tradition att om någon fyller år så får den personen önska middag och efterrätt och så är det idag .

Det hade aldrig fallit oss in att röra maten innan alla satt vid bordet och mamma sagt Varsågoda!
Jag var väluppfostrad på den tiden :angel :smirk: :D

Och önska födelsedagsmiddag, det är väl självklart!
Pappa blir mindre nöjd när Lilleman önskar ärtsoppa på en söndag :idea: :wink:
Det ska ätas på torsdagen i hans värld!
Mamma brukar välja att äta på restaurang för att slippa både matlagning och disk :claphappy:
 
Grattis!!!! då är det någon som fyller år :banan:

Vi tänkte göra lite Nobelfest idag, trerätters...
Kanske kan lista ur något barnen kan få pris för,,, miljö? osv
 
ja det var länge sen... mannen äter inte rotmos och då får vi andra inget heller....
Dax att göra något åt det tror jag :angel
 
Adal - gillar mannen potatismos?
Gillar han morötter?
Ja, då jäklar äter han potatismos också!!!!
Med dom orden lärde sonen en kompis att gilla rotmos :D :angel :wink:
 
ÅÅÅÅhhh ..... rotmos ..... mmuuums .... Samma problem här , jag ääälskar rotmos, fast ingen annan i familjen , suck .
Här blev det panbiff , potatis , brunsås och sallad ..... hade hellre velat ha rotmos med fläskkorv :smirk:
 
Hej igen!
11/12 blev det middag på stan, då vi shoppade lite
12/12 blir det stekt kycklingfile, steksås, potatis och Broccoli,, varmt gott och nyttigt :claphappy:
 
Tillbaka
Topp