Varför heter det BARNENS BÄSTA när det inte finns !!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
skrev för ett tag sen åå ifråga satt barnets bästa....nu har vi kommit dit vi visste skulle hända men befarade mest av allt.Vårt lilla hjärta har tvingats flytta till biomamma,hon har nu bott där i ca 3 månader,vi skulle få träffa barnet varannan helg men under denna tiden som gått har biomamman flyttat barnet till ett nytt dagis,sett till att barnet misst oss(hon har alltså bott hos oss i 2,5 år från 3 mån ålder till hon va 2,8 år) vi har familjehems syskon som barnet va mycket fäst vid,hon hade en egen hund,eget rum,lekstuga,bästisen i grannhuset,ett lugnt och ordnat liv,men allt d har som sagt slitits bort på mindre än 3 mån.Nu bor hon i en liten 2:a med biomamma å lillebror.Biomamman har ljugit om så mycket att hon borde ha svart tunga vid det här laget :x
Soc lyssnar bara på hennes skit hon kommer med åå vi får ingen chans att motbevisa.vi har bett om enskilda möten men då säger dom bara att på dom mötena måste biomamman vara med,men hon själv får springa på soc i tid å otid för att sprida lögner om oss :x
just nu är jag bara så arg för att ingen ser till barnets bästa innan allt detta hände åå d va dax att skjutsa hem skruttan sa hon alltid...mamma...jag vill fortfarande bo hos dej å pappa :cry: det sliter i hjärtat åå höra sitt hjärtebarn utrycka sin önskan åå man inget kan göra.Vi har verkligen skrikit,bråkat,jamsatt med osv men ingen har lyssnat på oss om barnets bästa.Flickan tror ju att vi ä hennes familj å nu har biomamman sett till att barnet inte får träffa oss något mer.åå vem vet vad som sagts till henne varför detta har hänt.Barn tar ju ofta på sig skulden då sådana här saker händer.har flera gånger ifråga satt varför dom hela tiden pratar om barnets bästa när dom inte ser till barnets bästa utan bioförälerns bästa..åå får till svar att jaa..nae d ää ju vårdnas havaren som har all mandat :?
 
Gud va hemskt!!
Att det får gå till så. All trygghet är ju borta för den stackars flickan. Det där med att de ska arbeta för barnens bästa, det är nog bara på papret det fungerar. En av våra placeringar vill inte fira jul med sin bio, men soc vågar inte gå emot så *h* får göra det ändå. Då har *h* ändå berättat hur det brukar gå till när de firar jul, hemskt att veta att soc tycker det är ok.
 
Ja det är det som är det värsta att vara familjehem :littlesad man förstår inte alltid beslut som fattas runt barnet och mitt enda råd är att försöka släppa tyngden du känner och lita så gott du kan på att soc vet vad de gör (även om det inte känns så nu)
Vi kan inte rodda i såna beslut hur gärna vi vill "tyvärr"
Eftersom vi inget att kan göra så vill jag ändå ge rådet att försöka göra så gott det går för barnet vilket ni gör eftersom ni har kvar kontakten.
Jag vet flera som inte ens har den kvar, de känner sig förbrukade utan ngn kontakt.

För oss kan det hända varje halvår och jag bearbetar för att ha gjort allt jag kan för detta barn den tiden vi har, inget annat går att drömma om...tyvärr :littlesad

Ingen tröst men hoppas ni kan få stöd att ta er igenom det så gott det går.
 
Min erfarenhet efter att ha haft olika uppdrag åt kommuneri 12år, är att
barnens bästa finns bara på papper i geneve!
FÖRÄLDRAR har all rätt att förstöra liven för sina barn!
Hemskt med tyvärr sant
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp