Varför kan vi aldrig få svar...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...inom rimlig tid? Vet inte hur många gånger jag skickat mail, lämnat meddelande på telefonsvarare utan att vår placerings soc.sekr. hör av sig....ibland har jag skickat 3 mail under två veckors tid utan att h*n hör av sig!! När jag äntligen får fatt på h*n via telefon får jag till svar att : Jag såg ditt mail precis :smirk: ....jo visst

Ville bara få ur mig lite "arghet"...
Kram på er alla!
 
Håller med dig - eller följande är också vanligt

Det ska jag kolla upp - återkommer till dig under eftermiddagen..............

Men gör dom det - nej! Skulle man sköta sitt jobb själv på detta sätt skulle man vara arbetslös för länge sedan!
 
Ja det har man ju hört ett antal gånger.
Rimlig tid för mig är det närmsta dygnet.
Jag brukar även skicka snigelbrev ( brev med posten ) för jag upplever att detta oftas tas på mer allvar.
Har du berättat för socilasek. att du upplever detta tråkigt då h*n inte svara på dina mail.
Ibland kan det hjälpa att man påpekar detta.
Lite tips bara.
Hoppas att det ordnar sig och att h*n skärper sig.
Passa på att få önska dej en trevlig dag.
 
Synd att flera upplever detsamma...skönt att ni finns...
Kommer absolut berätta hur vi upplever detta...
.....när jag nu får fatt i h*n nästa gång :smirk:

Ha trevlig dag ni också/Kram
 
Det är verkligen en brist på respekt att ha sådan låg arbetsmoral! Tyvärr har även vi fått uppleva det och också diskuterat det med en f.d. socialtjänsthandläggare som numera arbetar för ett privat företag.
H*n svarade att det är inte en brist på rspekt utan att socialtjänsten har häcken full var den personens förklaring.
Jani, är det verkligen ok, att skylla på det jämt? Jag har haft arbete som har varit oerhört stressigt, faktiskt där man varken hann ta varken lunch eller ens gå på toaletten (men det är ju inte en bra arbetsmiljö självklart). Jag lät ändå ALDRIG mina kunder få vänta, har jag fått en arbetsupggift så ska den också utföras inom rimlig tid!
Varför inte ge myndigheter som Socialtjänsten. FK. AF m.m. böter om dem inte klarar sina åtaganden i tid?
Varför inte en bättre och hårdare tillsyn mot dessa myndigheter?
Kanske har jag stuckit ut hakan för mycket nu och får en massa arga svar, men nog finns det funderingar i mitt huvud kan jag lova!
 
Här måste jag nog faktiskt försvara "vårt soc"!! :claphappy:
Vi vet att hon ALLTID hör av sig så snart hon fått/sett mailet. :banan:
Eftersom det är svårt att få tag på henne på telefon har vi gjort den dealen.
Vi mailar och hon ringer a s a p eller svarar på mailen om det är det vi är ute efter.

Faktiskt en kanonbra soc!
 
Håller med dig MBG... Har aldrig i mitt snart 40 åriga liv blivit så respektlöst bemött innan.

Vi vet att h*n snart ska sluta på denna tjänst och jag kommer på avslutningsmötet vänligt men urtydligt att säga att man inte bör behandla människor på detta sätt.

Jag brukar inte bli arg på andra människor, vi bär alla på en historia som ibland gör att vi inte alltid är så trevliga som vi önskar men detta har pågått över ett år.. Trodde nog att det skulle bli bättre men icke..

Sen något positivt! Vår soc.sekr. är toppen bra :claphappy: Finns där alltid!
Tur att vår placering är liten ännu och slipper känna att h*n inte blir lyssnad på av sin soc.sekr. :evil:

Kram
 
MGB - tycker att du har helt rätt! Häcken full har vi väl - många av oss - men nog ser vi till att göra det som ska göras. Och dessutom tycker jag att det är konstigt att det bara är vissa soc som inte ringer/meddelar sig medan andra alltid gör det. Har under 4 års tid haft en familjehemshandläggare som ALLTID fixat det som behövs när det gäller allt - men det kan jag faktiskt säga och stå för - hon drevs av ett genuint intresse för oss familjehem och våra plac, ville att det skulle bli till det bästa samt att hon var gammal i gamet så ingen "satte sig" på henne. Tyvärr, tyvärr har hon gått i pension, men åh vad vi saknar henne :cry:
 
Måste också försvara våran soc. Hon är helt suverän!!! Men jag har förstått att vi har haft tur. Kunde lika gärna haft det som många av er!

Ha en bra dag alla!!!
 
Fox sa:
Håller med dig - eller följande är också vanligt

Det ska jag kolla upp - återkommer till dig under eftermiddagen..............

Men gör dom det - nej! Skulle man sköta sitt jobb själv på detta sätt skulle man vara arbetslös för länge sedan!

Extra kul när man stannar hemma och väntar på nämnda telefonsamtal och inte ens går ut för att inte missa det och sen ringer de inte... Nåja, lärde mig iaf att jag nästa gång ska säga ring på mobilen ifall vi går ut så att man slipper bli låst.

Sen är det ju dessa sabla telefontider och att man ska behöva ringa och "jaga" massor med ggr innan man får tag i personen i fråga. Har dock hittat ett undantag och det är hedemora. Där får man lämna namn och tel nr och så blir man uppringd när soc. sekr har tid (och en liten fingervisning om när det kan tänkas bli) Ett stort plus! Önskar fler soc kunde göra så.
 
Det är just av den anledningen, att passa och jaga folk på telefontider, som det är så midigt att maila och VETA att de ringer (alltid på mobilen) så snart de kan!! :banan: :claphappy: :rollhappy:

Vi har toppensoc där!!
 
Vi har också kanonsoc. Vill jag ha tag på henne kan jag alltid ringa mobilen eller skicka ett sms. Även helgtid. Så ringer hon upp när hon kan, och det brukar ske ganska fort.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp