Varför knyter det sig i magen..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan!
Vår lill har nu bott lite mer än 1 år hos oss (är snart 2 och ett halvt år).. Umgänge sker hos oss några timmar varannan vecka! Vi har försökt att lämna lill hemma hos bio några timmar med h.n blev hysteriskt ledsen när jag gick så soc. ändrade tillbaka till här hemma istället! När ene bio hade umgänge igår sa h.n att h.n hade haft möte med soc. som sa att nästa steg blir en heldag hemma hos bio, för att i nästa steg bli till en övernattning, som senare ska bli en helg helg! (smårörigt, men ni är så kloka så ni förstår nog vad jag menar :roll: ). Och jag har knappt sovit en blund i natt utan bara funderat på hur detta ska gå. Blotta tanken på att lill ska sova över får det att knyta sig i magen. Jag vet att bio har rättigheter och att det är deras barn, men hjärtat säger något annat. Om det inte funkar med några timmar, hur ska då en övernattning funka?? Och vad ska lill tro/känna??
Egentligen ville jag nog bara skriva av mej lite och tacka för att "ni" finns med era kloka råd och funderingar!!
Kramar Josse
 
Klart att det knyter sig i magen på Dig, kära du!!! Jag hade haft en cementklump om jag varit du-detta är min framtida skräck, näst efter flytt !! Hur kan soc ens tänka på det, de har ju ändå lyssnat vid ett tillfälle??!! Stämmer detta om övernattning? SKRIV och berätta vad som sker! Mina tankar finns definitivt hos er!
 
Hoppas du fått svar från soc vid det här laget. Föräldrar kan slänga ur sig saker som är tagna ur sitt sammanhang, också kan det vara önskningar, de läser in saker i det som sägs. Varit där och det är jättejobbigt. I vårt fall så var det just önskningar från föräldern.

Kram och lycka till!
 
Hejsan igen!!
Nu har jag efter mycket om och men fått tag i soc som sa att till viss del stämmer det vad bio sagt..
Soc. sa att målet alltid är att barnet ska flytta hem igen (vilket jag redan vet) och att vi ska börja med att lämna lill någon timme hemma hos bio. Sa att det inte går att säga när det blir men någon gång under hösten!! Vi bestämde att vi ska ha ett möte, jag och soc. för att prata igenom hur vi ska lägga upp det hela och hur det funkar med umgänget just nu, vilket de egentligen redan vet.
Jag sa att jag inte klarar av att lämna lill om h*n blir så hysteriskt ledsen som förra gången vi provade det, utan att jag vill ha en kontaktperson eller någon annan som är med och lämnar över!
Så egentligen vet jag inte vad som händer och knuten i magen är fortfarande kvar, dock lite större :littlesad
Kramar Josse
 
Fy sjutton, vad sånt här är tufft. :cry: . Måste ju kännas som värsta sveket gentemot barnet om det blir ledset vid lämning....om man inte vet att barnet är tryggt. Många tankar från mig till dig
 
Gör mitt bästa... sa:
Undrar så- hur har det gått??? Blivit umgängesförändringar??
God morgon!
Ja, sen jag skrev detta inlägget i augusti har det blivit förändringar. Det bestämdes ju på ett möte med soc. att vi skulle börja skola in lill hos bio varann vecka istället för att umgänget ska ske hemma hos oss.. Nu har det bara blivit en gång än så länge pga av sjukdomar och annat. Vi stannade bara en timme för att sedan öka med en halvtimme åt gången. Målet är att h*n ska stanna 3 timmar själv när vi känner att det funkar. Jag har även fått igenom att en kontaktperson ska vara med vid varje umgänge, både nu när vi skolar in men även sen när inte jag ska vara med. Så även han var med första gången. Den timmen vi var hos bio funkade bra. Fanns ju massa nya leksaker att leka med :razz: Men natten sen var väldigt jobbig.
Lill vaknade vid 2 och var superledsen och ville komma till våran säng vilket h*n självklart fick. Somnade mellan oss när h*n fick hålla mig i handen och klappa på pappa.. Så jag vet ärligt talat inte hur det kommer gå framöver.. Även om själva umgängestimmarna går bra verkar nätterna bli jobbiga. Det måste man väl också ta hänsyn till? Och vad det beror på. Var ju så liten när h*n bodde hemma hos bio och hur mycket kan h*n komma ihåg?
Ha en fin dag! Kram Josse
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp