Vid arbetslöshet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Vi har tänkt sätta ersättningen för fosterbarnet på min man. han har en heltidsanställning på ett företag och är med i a-kassan. Vad händer om han blir arbetslös?? får han a-kassa då...han har ju ersättning för fosterbarnet????? Någon som vet??
 
Att vara fam.hem är inte a-kasse grundande.....


Trygga Rekan sa:
Hej

Vi har tänkt sätta ersättningen för fosterbarnet på min man. han har en heltidsanställning på ett företag och är med i a-kassan. Vad händer om han blir arbetslös?? får han a-kassa då...han har ju ersättning för fosterbarnet????? Någon som vet??
 
Hejsan... Tänk på att ifall han har högst inkomst så är det fel att lägga inkomsten på honom då det gäller familjehem placeringen.... Han kan åka på en rejäl efterskatt.
 
Trygga Rekan sa:
Hej

Vi har tänkt sätta ersättningen för fosterbarnet på min man. han har en heltidsanställning på ett företag och är med i a-kassan. Vad händer om han blir arbetslös?? får han a-kassa då...han har ju ersättning för fosterbarnet????? Någon som vet??

Hejsan!
Min man blev arbetslös och får A-kassa, i samma veva så ville vi ändra så att han skulle få arvodet o omkostnaden istället för mig, det var inga problem, så nu har han ersättning för fosterbarnet + A-kassan.
Eftersom vi haft barnet innan han blev arbetslös så var det OK, men skulle vi ta en ny placering och vilja ha ersättningen på honom så skulle det kunna bli lite diskussioner sa dom.
 
Hej jag ringde abf i dag för jag har ochså frågor som rör a kassa
blev hänvisad till SO(A kassornas samorg) tele nr 08-55513800.. :D
 
Tack för alla svar.
Det är inte helt lätt. Är fosterhemsersättningen sjukersättnings grundande, och får vi någon avtalsfärsäkring typ AMF.att den inte är pensionsgrundande det vet jag......och det är ju inte riktigt klokt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp