Äntligen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har läst detta forum ett bra tag och fått mycket tips från alla. Imorgon får vi besked om vi äntligen ska få vårt första familjehemsuppdrag, som vi har längtat och väntat! Kanske vi har två syskon hos oss i jul! :razz:
 
Hej!!
Gud vad spännande. Det går säkert vägen. Jag håller tummarna för att ni snart ska komma igång som familjehem :)
 
Efter mycket strul fick vi igår besked att våra pojkar kommer första vecka i januari, och efter några timmar kom ytterligare ett beslut att dom kommer på söndag!!!!! Det är mycket som snurrar nu och en lång lista att åka och inhandla idag......och en jul med småbarn i huset,härligt!
 
Stort grattis!!! va spännande för er . Vi får soc. besök i veckan som ska utreda oss om en placering (vår första) och jag klättrar snart på väggarna , vill att det ska vara klart nu. STOR JUL HÄLSNING TILL ER OCH ALLA ANDRA HÄR , och ha en riktigt mysig jul med era :angel: :angel: :banan:
 
Jo allt har gått bra,givetvis är den stor omställning då vår egna yngsta är 17 år så det var ett tag sedan man hade småbarn med allt vad det innebär....vissa dagar går allt kanon o ibland undar man vad man gett sig in på :oops: Vi har jättebra stöd från soc och inga problem med högsta arvoden mm. Våra :angel: har igår haft sitt första möte med mamma i 2 timmar tillsammans med oss och soc o det gick bra
 
Hej

Va skönt att se en familj som inte lurats in med dåliga arvoden. Det gynnar BARNEN i längden.
hur löser ni umgänget ordnar soc med lokal eller var är ni. Måste ni vara med???

Önskar er allt väl.
 
Soc ordnar med lokal och vi ska bägge vara med. Soc betalar lön till oss bägge för detta. Vi var en från soc och en av oss med inne i lokalen tillsammans med mamma o :angel: meddans min man hade möte med en annan från soc under tiden. Man har ju varit lite orolig över att jobba direkt åt en kommun som nybörjare men vi har verkligen fått en drömstart med mycket stöd och med rätt arvoden så känner man sig inte utnyttjad och då orkar man mer. Och inga protester när vo ber om pengar till extra saker typ julklapparna osv. Soc har även ordnat med påskrifter till passansökan så det är på väg eftersom vi är en resande familj,det har man ju förstått kunnat vara väldigt jobbigt...Lycka till alla där ute och käpa för högre arvoden ,det är vi värda det behöver man inte skämmas för!!!
 
Kära Österlen-familj! Vad det gläder mig och förvånrmig att det kan gå så bra...här hos oss går det mesta tok. Allt som kan gå på tok och vara jobbigt går på tok o ä :wink: r jobbigt....så GRATTIS och hoppas att det fortsätter i detta enkla spår!!!

Det finns hopp om bra avtal, stöd och annat- man ska bara hamna rätt!!
 
har funderat på att det borde finnas en referenslista på olika kommuner och organisationer för oss familjehem, kanske inte går att genomföra IRL men tycker att den här kommunen borde få lite positiv reklam egentligen :claphappy: förstår att ni inte kan hänga ut namn här men tänker högt :idea:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp