Ångrat sig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har fått förfrågan om placering som passar perfekt, stort problem bara. Min man har troligen ångrat sig. Fy vad tråkigt. Nån som har varit med om samma sak?
 
Verkligen jättetråkigt. Men bra endå att han tänkt till ordentligt innan, så han inte ongrat sig några veckor in i uppdraget. Prata mycket om det. Kanske är han bara orolig för hur det ska bli. Är detta eran första placering?
 
Detta är våran 1 placering, tror mest att han är orolig för hur det ska bli. Vågar kanske inte, tråkigt i alla fall har sett fram emot ett barn ett tag. Har du nån placering?
 
Vi är jourhem och har en placering just nu. Jag tänkte massor innan och var både rädd och nervös. Rädd för att kanske inte klara av det, rädd för att släppa in någon som mår dåligt och inte fungerar normalt i våran "perfekta" familj.
Men jag såg även fram emot det enormt mycket.
Det är verkligen alla känslor på en gång. Fantastiskt roligt och jätteläskigt :)

Jag är enormt lycklig över att vi vågade ta steget. Detta passar oss utmärkt. Men eftersom vi inte riktigt visste hur våra biobarn skulle reagera och vi ville inte svika nått barn genom att avsluta en placering så passar jourandet oss utmärkt. Relativt korta placeringar, lagom så vi kan se hur vår framtid ser ut. Om tio år kanske jag har fullt upp då mina biosar är tonåringar. Det känns lättare att avsluta mellan två jourplaceringar än att liksom vara tvungen att avluta mitt i ett vanligt uppdrag.

Om vad flummigt detta blev, hoppas att du förstår vad jag menar.

Vad jag vill säga är att det är bra att tänka efter, men man måste också våga lite-även om det är läskigt.
 
Jag hade varit om det, vi fick frågan om kontaktfamilj som skulle passa oss, men min man har blivit tveskam om vi har tid, orkar och inte gör något fel. Jag började fundera också, så vi tackade nej. Men fortfarande känns det lite fel... kanske det kunde vara bra och passa alla om vi hade tackat ja?

Corri
 
Corrina sa:
Jag hade varit om det, vi fick frågan om kontaktfamilj som skulle passa oss, men min man har blivit tveskam om vi har tid, orkar och inte gör något fel. Jag började fundera också, så vi tackade nej. Men fortfarande känns det lite fel... kanske det kunde vara bra och passa alla om vi hade tackat ja?

Corri
Hej
vi tacka nej till en lång placering för två månader sen
vi kände de skulle inte fungera
ledsen men kändes bra senare
mv Stor mamma :littlesad :rollhappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp