Övervakat umgänge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har lite frågor angående övervakat umgänge. Vi har med två personer från socialtjänsten varje gång. Är det vanligt? Vilka kan anledningarna vara till det?

Dessutom undrar jag hur man gör med umgänget sen när jag börjar arbeta? Just nu är det på vardagar och dagtid, alltså när jag i vanliga fall är på jobbet. Men socialtjänsten arbetar väl inte på helger och kvällar?
 
Som vanligt får du mest korrekt svar genom att fråga din handläggare då alla kommuner/organisationer jobbar olika.
Vi har dock erfarenhet av bevakat umgänge på helgerna.
Vi hade två personer knutna till barnen, en tog fm men ena bio och den andra em med andra bio en helg per månad.
Dom brukade turas om att ha mor & far varannan gång.
En jobbade på medborgarförvaltningen och en studerade till socionom och jobbade extra med detta.
 
Vi har två övervakare samtidigt som jag är med själv. Känns som om det är lite överdrivet... Men det kan ju finnas något jag inte vet om bio.

Det låter ju bra att du har haft umgänge med övervakning även utanför kontorstid. Då finns det ju möjlighet att reglera tiderna för umgänget sen när jag arbetar. Jag vill kanske inte ha umgänge just på helgerna, men kanske vid tre eller fyra... Till viss del kan jag reglera mina arbetstider, men inte hur mycket som helst.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp