ändrade planer...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste bara skriva av mig, var tilltänkta som familjehem åt mindre barn, och har nu gått några veckor med fjärilar i magen o hjärtat i halsgropen vid varje telefonringning... och så fick jag veta idag att det blir inget! Från att ha varit en "familjehemsplacering med all säkerhet, troligen uppväxt" till att barnet ska hem till förälder. Suck. Fast kanske jättebra för barnet. Och föräldern. Men inte för oss. Usch jag vet att detta inte ör så konstigt eller ovanligt, men åh vad besviken jag blev ändå.
Nån som varit med om samma?
 
Tyvärr så ja.....
Vårt första uppdrag blev precis så:)) tungt men det var lika bra att lära sig detta från början.
Jag har många ggr undrat hur det gick för den pojken som redan hade fått en stor plats i våra hjärtan!

Carina
 
Det har vi nog alla upplevt............ :littlesad
Och kommer att få uppleva igen så länge man väntar på att få göra livet bättre för någon liten varelse.
 
Exakt så går vi nu.. efter 3 ganska jobbiga avbrott så har vi nu blivit "avtrubbade". Det är fjärilar i magen och vi längtar och väntar. Men då vår senaste tänkta placering blev avbruten 3 dagar innan tänkt placeringsdag... Ja, då vågar man inte riktigt hoppas lika mycket denna gång.
Visst hoppas vi att denna placering blir av, men vi tar det lite mer piano och jag har inte börjat planera och möblera än, det får vänta. Det är tvära vändningar i denna värld.
 
Anade att jag inte var ensam;) Det är ju dubbla känslor, nan blir besviken för sin egen skull, men troligen är ju detta ändå det bästa för barnet. Ja detta barn kommer nog finnas i hjärtat ett tag till :smirk:
 
av EmmaLisa » 21 nov, 2013, 21:21
Måste bara skriva av mig, var tilltänkta som familjehem åt mindre barn, och har nu gått några veckor med fjärilar i magen o hjärtat i halsgropen vid varje telefonringning... och så fick jag veta idag att det blir inget! Från att ha varit en "familjehemsplacering med all säkerhet, troligen uppväxt" till att barnet ska hem till förälder. Suck. Fast kanske jättebra för barnet. Och föräldern. Men inte för oss. Usch jag vet att detta inte ör så konstigt eller ovanligt, men åh vad besviken jag blev ändå.
Nån som varit med om samma?


Hej EmmaLisa
Dina ord kunde vart mina. Jag kände som du att jag skulle behöva skriva av mig. Och hittade ditt inlägg. Vi befinner oss i liknande situation som ni. Vi har under flera veckor planerat, förberett och längtat efter att lill :angel: skall komma, allt från att kolla förskola, säkerheten i huset, inköpslistor, läst på och mentalt förberett oss och så kom samtalet i fredags, det blir troligen inget. Luften går ur en, trots att man vet att det inte är 100% förren :angel: anländer.
Barnet placeras enligt LVU, uppväxtplacering. I detta fall är det en komplicerad föräldrar situation där ena föräldern sätter stopp. Trots att vi inte har träffat lill :angel: så finns känslor där och vi känner oss ledsna men det viktigaste är att det blir bra för barnet . Nytt möte med bio och vi får avgörande svar efter det. Men som socialen sa troligen går det inte igenom. Det blir att ladda om och gå vidare.
 
Ändå gott att höra att man inte är ensam" extramamma 69"! Ett par dar tidigare frågade en kompis hur det gått, om vi fått nåt barn än. Då svarade jag att det känns som stt va gravid och ha gått över tiden. För precis så var det. Det var inte fråga om "om" det var bara "när". Ungefär som när jag va gravid och man visste att man inte skulle stirra sig blind på beräknat födelsedatum, och så gör man det ändå ich blir såå less när man går över tiden.

Och i vårt fall blev jag lite sur på soc som tydligen bestömt detta nån vecka tidigare och "inte hunnit informera oss" Gah!!

Ja ja nu tar vi nya tag!
 
Jag förstår dig helt, samla kraft och gå vidare det finna massor av barn som behöver oss där ute.
Vi inväntar det slutliga beslutet denna vecka med socialen träffar bios men de har flaggat för ett nej till placering så vi är beredda att det blir så. Vi hoppas att vi snart får till en placering, vi väntar och är berdda:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp