är det jag som är knäpp eller???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hej!
ja det är väldigt frusterande att personer som inte har barn som sin proffesion ska avgöra vår :angel: öde och de som kan sin sak inte kan göra något mot en dom, om det nu går illa i kammarrätten oxå....för chansen är ju väldigt liten att man skulle komma vidare till regeringsrätten.
det är så knäckande att socialstyrelsen tycker att ett sånt umgänge som :angel: är tilldömd just nu i förvaltningsrätten är fel och gett socialen kritik för ett liknande umgänge tidigare, men de kan inte gå emot en dom :? även om den är fel mot barnet :? vem fasen går in och gör tillsyn på en rätt om de gjort rätt eller fel :? ....är det JO tro?....läste på förvaltningsrättens hemsida att man kan JO-anmäla rätten om man tycker att det blivit fel....funderar faktiskt på det ...men undrar om man kan göra det anonymt, man kan ju skriva om fallet anonymt och sen får de ta kontakt om det är nåt att anmäla ....så gjorde jag i kontakten med socialstyrelsen....hm...jag får fundera på detta :smirk:
pappan har ingen möjlighet att ta hand om vår :angel: heller....han är Lvm-placerad, han har lyckats skaffa ny familj mellan fängelse och behandlingshem, det är märkligt att de är tvungna att skaffa barn så fort de träffar någon :? :? så vår :angel: är långt ifrån nära att flytta hem om man ska tro socialen och de runt omkring....men kommer det till rätten och vad de tycker så finns det inget som förvånar mig längre :cry:
man funderar ju på hur länge man orkar att fightas men han känns som vårt eget barn, så man kämpar nog tills man stupar, man blir ju tigermamma om nån jäkel bråkar med ens barn.
det är ju en del av det jobbiga oxå, att man känner så starkt för ett barn och tycker att man känner det barnet och vet vad det behöver och det är inte värt ett förbaskade piss, man har ingen talan, man har inga rättigheter som familjehem.
man har god lust att gå till media, men hur??? man vill ju inte hänga ut vår familj, :angel: osv....sen är det ju sekretess osv... men man vill ju få fram hur det går till i många fall, det måste ju till en ändring, man måste ju få rätten mer BBIC-inriktad.
man kanske skulle skriva till socialminsistern eller nåt....men så är man ju ingen hejare på att utrycka sig med fina ord, man kanske skulle gå ihop många och få någon att skriva åt en, för vi är säkert flera som har råkat illa ut i rätten.
....ja nu svamlar jag men som sagt det måste till en ändring!!! för det här är helt galet!!
just nu är jag för adoption, hade jag kunnat så hade jag gjort det direkt och avsagt mig varenda krona bara jag visste att vår :angel: skulle få fortsätta bo här i lugn och ro och att :angel: själv få avgöra hur umgänget skulle se ut.
sally
 
jaha! nu har socialen fått avslag på uppskov av det nya umgänget som förvaltningsrätten dömt ut....de sökte uppskov tills det var klart i kammarrätten....men icke!....så nu ska vår :angel: åka till sin mamma i 2 nätter.....tidigare hade :angel: 1 natt och det var för mycket enligt all expertis och :angel: mådde skit också....sen ändrades umgänge till det bättre och :angel: började så sakterliga må bättre och bättre men så överklagar mamman och :angel: ombud kommer med den här iden??....så :angel: får det alltså värre nu än tidigare i vår :cry: :cry: :cry:
detta är alltså sveriges rättssystem som ska skydda våra barn.... :angel: eget ombud sviker ... :cry: jag behöver väl inte säga att vi är förtvivlade...
 
Det gör rakt ont i en att läsa sånt här!!!! :cry: :? :x :evil:
Stackars barn....och stackars er som bara kan stå och se på hur barnet misshandlas av dom som borde skydda barnet......Huvva!!!
 
tack mammac .....vi får hålla tummarna att det blir bättre i kammarrätten och soc har nu skaffat ett eget ombud som ska driva deras talan i rätten och som ska försöka slå hål på ombudets rent ut sagt sjuka ideer...ja det är så jäkla tragiskt och det som är så knäckande är ju att det första ombudet som var med i nämnden, drev på att allt umgänge skulle ske i vårt hem och då hade ändå socialen kommit fram till att det var ok med umg hos mamman över dagen men det tycker inte ombudet, han tyckte att även mamman skulle ha umgäng hos oss med kontaktperson......sen får :angel: ett nytt ombud till förvaltningsrätten och det ombudet yrkar på utökat umgänge= varannan helg 2 nätter utan kontaktperson och dessa ombud kommer från samma byrå????.......jag skrev ett brev till deras chef och klagade på nya ombudet....jag menar de är ju så långt ifrån varandra som man kan komma.....om man då tänker på att det första ombudet hade samma linje som all annan expertis.......det är verkligen två ytterligheter och de kan ju omöjligt ha rätt båda två....båda omdömmena kan ju omöjligt vara det bästa, det kan ju bara det ena vara .......men han svarade bara att han kollat upp ärendet och ombudet hade utfört sitt uppdrag efter bästa förmåga och agerat på ett riktigt och korrekt sätt.....så skrev han att: när ett barn vårdas med stöd av LVU, är det för barnens bästa att återförenas med sina biologiska föräldrar, när detta är möjligt.....arrrrrrgggg.....men enligt rätten så finns det ingen tvekan om att lvu inte ska fortsätta?!!?.....jag skulle inte sagt något om detta vara vad mammans ombud jobbade för men detta är vår :angel: ombud :? :evil: :cry: :x .hur många fler är det som har det så här...detta kan ju inte vara unikt....det finns säkerligen många fler rent ut sagt puckade jurister och dåligt pålästa innom våra rättsväsende.....det måste till en ändring....men hur???
 
Vansinnigt med hattandet, barnet kommer att bli väldigt stressat i det långa loppet. Barn som kommer till familjehem måste få känna att dom hör hemma hos den nya familjen och att dom är en familjemedlem, det känner aldrig ett barn som skjutsas fram och tillbaka. Barnet kommer att göra uppror när det blir äldre. Våga sätta gränser för barnets bästa, det är inte alla socialsekreterare som vågar gå emot bioföräldrar, vilket är fel eftersom barnen då kommer i kläm. Barn med en trygg barndom klarar alla motgångar i vuxen ålder. Kram
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp