är jag fel på det eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja i dag är det torsdag och det är exakt 5 veckor sedan som vi sa upp oss för två mindre placerade. Deras vårdnadshavare har ännu inte fått beskedet. Jag bara undrar ifall det är jag som börjar bli tokig eller kan detta vara tjänstefel???? Undrar så hur en tjänsteman/kvinna kan göra en sådan sak att tig inför vårdnadshavarna. Är tjänstemannen/kvinnan rädd för vårdnadshavarna, eller?
Nu hör det till saken att vi har 1 månads uppsägning, inget stämmer. En av våra :angel: skall börja skolan på onsdag och det är i 1:an. Det är någor speciellt att börja första året. Nu kommer det förmodligen bli mycket rörigt för :angel: . Vi har dagligen kontakt med bios och det är inga som man inte kan nå på telefon. Jag har lovat tjänstemannan/kvinnan att inte informera föräldrana men nu undrar jag om jag gör rätt att tiga.
Vad hade ni gjort???? :? :?
 
Hejsan!

Om jag vore dig skulle jag hoppa över den tjänstemannen och ringa dennes chef direkt.
Otroligt hur det går till, är det dessutom en SOL och föräldrarna inte informeras så blir man mörkrädd....

Lycka till.
 
Jo en sak till, när jag sa upp en JOURPLACERING efter 1,5 år (som skulle varat max 4 månader) så mailade jag det skriftligt till ALLA berörda på den kommunen och bad att få bekräftat att mailen kommit fram :banan:
DÅ fick dom *rumpan ur vagnen*!
 
Detta är en lite förvaltning så chefen är med om vad som händer. Jag bara undrar hur vi skall kunna förbereda barnen på bästa sätt... :?
 
Det blir ju väldigt konstigt detta, att inte kunna förbereda barnen på att de skall flytta pga att soc fegar och vill skydda bioföräldrarna.

Hade jag varit i dina kläder så hade jag meddelat soc att barnen måste få veta och att du nu kommer att börja förbereda dem på en flytt och att du önskar att soc meddelar föräldrarna om flytten eftersom barnen säkert kommer att berätta. Ge soc ett datum, säg senast måndag eller nåt, och att du dagen efter detta adtum kommer att börja ta upp det med barnen. Gör sedan soc inget så har du i alla fall gjort ditt och sett till att barnen har fått en chans att vänja sig vid tanken.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp