överkörd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur mycket bestämmer ert soc om vad barnet ska ha i er familj?

Vår placering är under LVU och vårt soc bestämmer saker som vi upplever
hör till familjebeslut i och med att det är vi som ska arbeta efter den genomförandeplan som vi har för vårt barn.

Många gånger blir det, som vi ser det, ogenomtänkt och soc blir som någon som omyndigförklarar oss och stjälper vår rätt att ta beslut som föräldrar. Det köps in saker som vi ser inte kommer att fungera, barnet får saker som i förlängningen innebär ett merarbete för oss och en återkommande utgift. Utgifter som barnet själv inte har en möjlighet att bekosta t.ex bensin. Det har inte heller funnits någon diskussion här hemma innan utan sakerna bara kommer "uppifrån".

Det är precis som om ett av mina barn åker bort med en kompis över en helg och kommer tillbaka tatuerade, ombesörjt av kompisens föräldrar.

Vad jag stör mig över mest är naturligtvis att saker och ting bestäms över vårt huvud. Varför blir vi inte ens tillfrågade och varför hör de inte med oss vad vi över huvud taget tycker?
Var går egentligen gränsen mellan socialas ansvar och vårt?
 
Tråkigt att ni känner så :littlesad
Du beskriver inte exakt VAD, vilket jag kan förstå såhär öppet men jag har svårt att svara när det står lite över lag om du förstår mig :?
Ge oss en hint om vad om du kan så är det lättare :razz: eller PM:a gärna om du vill :idea:
 
Svårt att hjälpa när man inte vet lite mer exakt vad det gäller... Låter dock som en tonårsplacering (bensin till moppe?)... Har :angel: mycket kontakt med biof. och soc utan er medverkan? Då kan det ju bli väldigt fel. Tyker att ni skall be om ett möte med ansvarig assistent, och öppet tala om hur det känns, och hur konsekvenserna blir för er när saker och ting bestäms över ert huvud... Lycka till! / Snus7mumriken
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp