1 år hur mycket umgänge?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej har läst här under en längre tid och tänkte nu be er kloka människor om råd.
Ni som har eller har haft en ettåring hur mycket umgänge har ni/ hade ni??
Vår ängel är helt slut efter två timmar ( varje veckan ) hos bio med syskon vänner och släkt!!!!! Bio vill utöka och flata soc säger att jag får bestämma! De bollar alltid över till mej och jag är den elaka som bromsar. Är så trött på soc.

Mvh Vivan

Ps hur får man in smilies?? Har försökt att dra in dem men det funkar inte. Är inget datasnille.
 
Har ingen erfarenhet av så små barns umgänge men smilisarna kan jag.
Det räcker att du klickar på dom :claphappy: :angel
 
Turnit har en liten hos sig, visserligen lite äldre än 1 år men hon har säkert bra tankar ang umgänget.
Ska se om jag får kontakt med henne så att hon ser din fråga.

/Adal
 
Hejsan. Vi har en liten på 1½ år som träffar sin mamma ca 2½ timme varje vecka och sin pappa ca 2-3 timmar varannan vecka. Så varannan vecka är det 2 föräldrabesök, försöker att lägga dom med någon dag mellan..... Syskonet på 5 år far mer illa avdessa tätta besöken tycker jag.
 
Hej bortblåst!
Är någon av er fam.föräldrar med på umgänget eller är barnet själv och träffar föräldrarna? I början hade vi soc personel med men nu är :angel: där själv. Jag är med en liten stund när jag lämnar och hämtar.

Mvh Vivan
 
Vad jag menar med mitt inlägg så är det nog så att jag vill gnälla lite över soc sekreteraren som inte orkar stå emot bio utan lämmnar över på mej att sätta gränser.
( när det gäller umgänge. )
Det är ju jag som ska kunna luta mej mot soc när bio kommer med sina ständiga önskemål hit och dit varje vecka och säga "ta det med soc". Då säger de att de redan pratat med soc och att soc.sek. säger att jag bestämmer!!! :bounce: :bounce:

Jag vet att jag låter gnällig och suuuur :roll: men jisses vad trött jag är på allt vad soc heter just nu. Tycker ibland att det tar för mycket kraft som jag egentligen behöver till barnen. ( Blir nog bättre efter att jag gnällt av mej här :D )

Kram på er Vivan
 
Be då soc istället säga att de skall överlägga med dig och se vad ni kommer fram till samt att DE meddelar bio vad ni (du) bestämt.
På så vis bestämmer du med din erfarenhet av hur det fungerar men soc "levererar" beslutet som de kan kallas sitt för att "skydda" dig.

Hänger du med hur jag menar ? :angel :idea:
 
Håller med Honey där....Du ska inte framföra hur umgänget ska vara, inte heller du som ska bli den elaka i detta.

Låt soc ta på sig den rollen, allt för att skydda dig och för att hålla alla konflikter utanför familjehemmet.

Är det en sol eller LVU?

Vi har övervakade umgängen...eller hur ska man kalla dem. Jag är alltid med för jag är ju barnets fasta punkt i tillvaron.

Gör gärna ett nytt försök att pm:a mig.
 
Hej jag förstår precis vad du menar Honey. Det är så jag är van att jobba. Men den här kommunen är ny för oss.
Förut så har vi haft placeringar från en liten kommun och då har jag ibland tänkt att det bara ar gammla "tanter" till soc sekreterare och att de skulle behöva ha in yngre och ett annat tänk i vissa fall. Men nu.... :roll: :oops: får jag nog tänka om lite om dessa "tanter" de har alltid bakat upp till 100%.

Turnit det är lvu och det är en jour placering som efter långa turer ska bli en fam placering. Så det är väll bara att "bita" ihop och vänta på näste team och hoppas på en bra umgängesplan. :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp