102 famhem har lediga platser!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kollar på annonser och funderar,
läste nånstans att ca 15000 barn har behov av famhem av någon form under året! Många kommuner skriver att de saknar familjer!
102 familjer som är utredda står beredda att ta emot barn i varierande ålder bara på denna sida!

Vi som vill, vi väntar o väntar! Kan det vara så svårt att matcha barn med vår familj?
Snart e Julen här och det gör ont i hjärtat att inte få dela denna högtid med någon eller några som verkligen behöver ömhet och kärlek..
 
Vill bara komma med en liten parantes.

Alla familjer i familjehemsbanken är inte utredda tidigare. Många har aldrig varit familjehem.
Det glöms även bort emellanåt att ta bort eller ändra i sin notis då man fått en placering, då finns det så mycket annat att tänka på.

Men en glädjande nyhet är ändå att det är flera kommuner/org mfl som mejlar till mig varje dag och vill ha kontaktuppgifter till familjer. Och det plockas även bort notiser så även om man som familj tycker att det är segt och jobbigt så är det något som vi familjer som tar emot dessa barn, blir något av experter på, att vänta och vänta och vänta... :wink:

Vi har själva varit i den sitsen. Vi väntade och väntade och så en dag så ringde det en tant från en organisation som vi kontaktat och det fanns redan ett barn i åtanke vid första kontakten. Det barnet har snart bott hos oss i 5 år, jisses vad tiden går!
Nästa barn svarade vi på en annons, vi väntade och väntade och så en dag ringde en tant och sa att de ville träffa oss och på den vägen är det. Barn nummer 2 har bott här i 3 år nu.

Det ÄR jobbigt att vänta, men jag kan ändå känna att det kunde inte ha blivit bättre än vad det är idag. Har haft sådan tur med så underbara ungar som vi vet får stanna.

Så håll ut och lycka till!!

Hälsningar
Anne Aronsson
familjehemmet.se
 
Har nästan kunna skriva inlägget själv.. :) Väntar och väntar och väntar... Varför behöver ingen oss? Så omöjliga att matcha är vi väl ändå inte... :)
 
Hej Anne, Fru Eriksson och 1+2+2=Mina goa barn!
TACK, för att ni finns och samtidigt stärker oss i vårt väntande!!
Vi är inte ensamma med att få vänta har jag förstått, men gud va jobbigt det är..
Jag är ingen datamänniska men är inne på sidan hela tiden för att kolla att jag inte missar nåt, haha
Kanske är jag tidigt ute men passar på att önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År
Trollmora
 
:D På något vis känns det iaf lite bättre när man vet att man inte är ensam om att vänta. Även om det känns jobbigt ibland, vill ju GÖRA något för någon som behöver det, inte bara sitta och vänta. Eller man pysslar väl med annat under tiden men ni förstår vad jag menar..

Liiite tidigt med önskande av God jul osv men tack detsamma! :D
 
Vi väntar också...och har gjort i nästan exakt ett år nu sedan senaste uppdraget. Undertiden gör vi varannan helg till ngt mysigt och skoj för vår helgflicka. Men just som ni skriver - vi närmar oss jul och tanken på att det finns så många barn som far illa just den högtiden tar udden av mitt eget firande. Nog hade det varit superbt om soc hade lyckats att placera alla trasiga små liv i ett varmt, gott och kärleksfullt hem lagom till jul. Att få se små ansikten öppna sig mot en okänd värld, god mat, julklappar, sagor, julsånger etc. Det hade räckt som julklapp för mig!!

Men vi lever inte i en värld där vi kan önska och få det uppfyllt för då hade vi nog ALLA önskat bra föräldrar åt alla trasiga barn, eller hur?

På tis får vi ytterligare ett hembesök - får se om det ger resultat denna gången. Vi har en tidigare uppdragsgivare som sabbar allt och det väger tydl tyngre än det positiva som nuvarande uppdragsgivare säger. Trägen vinner och vi fortsätter att erbjuda vårt hem för barn i nöd!

Jag nöjer mig just nu med att önska er en lugn och fin lucia :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp