??????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har nu stött på ett fenomen som jag undrar om ni familje hem går på eller måste man säga ifrån o kräva mer är det någon summa dom drar till med o så får den svage bara gilla läget.
Flera organisationer går ut med att man får arvode för att en ska vara hemma heltid men med ett arvode på runt 500kr dygn får jag inte ihop det till en heltids lön lägg sedan till att du måste spara för din egen akassa den dagen du står utan placering.
 
Ja så är det, man ska kunna vara en mycket duktig förhandlare....
Kommunerna direkt kan många gånger vara ännu värre att jobba med, dom vill gärna ha någon hemma men vill ge lägsta arvodet.
Men det är upp till oss att inte gå med på det, så länge familjer går med på detta så länge kommer vi också ha löner som ingen kan äta sig mätta på, det är rena hånen....
Så din organisation som betalar 500...kan inte räkna med att du kan leva med bara en placering, åtminstone 2 placeringar måste man i såna fall ha för att få det att gå ihop ekonomiskt.
 
Skulle inte påstå att det räcker med två ens med tanke på sparande till sin egen A kassa o annat som det för med sig att vara familje hem med större bilkostnader iom buss som kostar mer i skatt försäkring o drar mer i bensin
 
men alltså.. 500kr/dygn är ju bara ca 15000/månad brutto.. så lite har jag ju inte ens netto och jag är kommunalanställd

Klart att det inte räcker med en placering där...
Lägg dessutom till förutom A-kassan att vi inte får tjänstepension i arvodet

Men bensinen och försäkringen på din bil ska i så fall finnas med i omkostnaden och inte arvodet...
 
14000kr i månaden, skojar du me mig???? Nä som många sagt innan, DU sätter ett pris på ditt arbete och skulle det inte passa kommun eller org så ja då finns det fler som står på tur. Vill dem ha oss hemma så får dem väl allt betala för en heltidslön oxå. Och nej den är inte 14000kr i månaden.

Fick förfrågan om vi ville bli jourhem med krav att jag skulle vara hemma, dem ville betala 15000 i månaden för två platser och ja det var nog enligt skl men vi sa blankt NEJ..

Vi måste värdera oss själva och det fantastiska "arbete" vi har mycket högre. Det är inte fult att vilja ha betalt för det man gör alltså bla kontakt med skola, bup, hab, bioföräldrar och biosläkt.. att älska å vårda det gör vi gratis!!
 
nej det är till och med KRIMINELLT. Lägsta lön i Serige är mig veterligen över 14 000 kr för 8 tim/dag

15.340 kronor i månaden för en 20-åring utan yrkesutbildning och yrkeserfarenhet. detta var ingångslön 2006 enligt DN Ekonomi.

Tänkvärt. jag skulle väldigt järna se budgeten för familjhemsvård i kommunerna. jag är övertygad om att mycket försvinner på vägen. Det är enbråkdelsom faktiskt når barnen och de som faktiskt har den dagliga omsorgen.

BLIR SÅ ARG :twomad: :twomad: :twomad:
 
o jag tänker i banorna som vad gör organisationerna för de sina ca 40% av vård avgiften satt på skojj o räknade en handledare eller vad det nu kallas o tio klienter på sitt bord minimum gör en nätt inkomst på 200-300 000 en lön,administration,bil skatter mm sen blir det pengar över vill jag lova om då organisationen är tillräckligt stor många hand ledare många klienter men fortfarande en o samma ägare som plockar astronomiska summor. Jag kanske har fel finns kanske en kostnad jag inte vet något om i den här kjedjan men man kan ju inte sluta grubbla.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp