???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har själv valt att lämna mitt vanliga arbete och starta eget hemma. En anledning till detta beslut var att ett av mina barn har stort behov stundtals av att ha mig nära. Dessutom visste vi att ****`s kommun hade barn på gång inom kort och det kändes bra att kunna styra arbetet efter barnens behov.

Nu är läget helt annat, Vi fick nyligen en akutplacering som troligen blir permanent. Min frågor är; Kan man få ersättning för lönebortfall trots att jag inte hunnit starta firman (den är startad men ligger vilande eftersom jag skulle börja först nu efter nyår )
Kan även andra partnern få vara hemma med lönebortfall någon vecka eller så tills vi har landat lite åtminstone, barnet är inte helt nytt för oss men det är stor skillnad att ha barnet fullt ut och som dessutom reagerar starkt på sin nya situation.
Lite smått kaos just nu.
Men glad inombords ändå för vi har väntat länge på detta...
 
Tack för snabbt svar

Ska ringa vår handläggare nu på f.m ville höra lite med er innan så jag har lite koll vad som vi kan ha rätt till. En fråga till: Om jag skickar personligt meddelande, kan alla läsa det också?
 
Re: Tack för snabbt svar

Mammis sa:
En fråga till: Om jag skickar personligt meddelande, kan alla läsa det också?

Hej!
Om du vill skicka ett pm till någon så kommer det bara till den personen. Tryck på pmknappen under inlägget eller sök efter en användare du vill komma i kontakt med.

Undrar du över något mera så fråga på!

Hälsningar
Anne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp