Aktivera sommarlovs tonåringar utan jobb

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja hur gör ni med era tonåringar (jour, famh, eller bio) som ej har jobb eller hobbies. Det regnar och blåser här så ute är inte kul för någon...
Vi har bakat, shoppat, bakat shoppat, spelat kort, målat naglar, städat, sett film:)
Tips någon? jouren är svårast
Carina
 
...läst böcker, lyssnat på musik!
Men tips på något de kan ta för sig själva i detta ruskväder vi har nu, börjar kännas som höstlov:))
 
Jag erbjuder tonåringarna jobb för dom vill ju alltid tjäna pengar ;)
15-åringen fick slipa altanen i går, han höll på 2 timmar och fick 100 kronor, sen var han stolt o nöjd, jag har sagt åt alla att det är bara skrika till om ni vill jobba, skura fasad innan vi ska måla, klippa gräs, kratta, rensa ogräs, slipa altanerna, om dom bara vill så får dom massor med extrajobb här, så härligt när dom stolta får sin lön efter slutfört arbete :claphappy:
 
Vilken rolig idé det där med att måla stenar. Toppenbra att låta kidsen gå på stenletarutflykt och sen måla och kanske ge bort till mamma eller pappa. Passar ju även mindre barn.
Tack för tipset, här ska målas:)
 
...ja jobbats med ogräs, målning, skura o olja utemöbler har de gjort och snyggt blev det:)) men det ska ju peppas o stöttas och hanledas så nu behöver jag semester! Tur att skolan börjar snart, jag behöver luft!
De är söta o rara på alla sätt och vis, men nu är jag trött...
 
hahaha, ja tänk att man behöver semester efter semestern :D :angel :wink:
Det är skönt med ledigheter och så men guuuuuud va skönt det är med vardag och rutiner också!!!! :rollhappy: :claphappy: :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp