AKUT vad behöver en 1 ½ åring ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Får en jouris inom det närmsta, en 1 ½ åring . Nu står det stilla i huvudet, vad behöver jag skaffa nu akut ??
Vilken storlek på blöjor ? Kläder ? Mat /välling ? Hjälp !
 
kortfattat från mobilen for det åskar datorn urdragen.
Välling + flaska m napp för fullkorn. Vår kille är ju 1,5 men är välling o grötvägrare. Han äter samma mat som oss o har bara framtänder ej tuggtänder.
Kläder stl 86-90 normalt.
Blöjor stl 4 (8-15kg) pampers på vår smalis knappa 9kg. Men flesta har nog 1stl större i denna åldern.
Fortf tillr varmt f shorts o tshirt o ibland nån tröja över. Jacka om d regnar annars ej. Keps el annat solskydd.
 
Jag fick en 1½ åring för 11 månader sedan. Då var blöjstorleken 5 och kläder 86.Vår :angel: vägde 13 kilon då vi fick vårt lilla bonusbarn. Idag är vikten 17 kg och :angel: har storlek 98-104. Vi behövde en bra bilbarnstol till bilen samt en stabil stol till kökbordet. Vi fick även köpa en spjälsäng. Blev haklappar nappar och flaska samt vällingpaket på ICA köpter barnbestick samt talrikar men sådant har du kanske redan.. Ett tips att göra ett besök på apoteket och köp semepers magdroppar.
Min erfarenhet var att barn i den ålderna kan ha problem med magen då de placeras. Även alvedon och salva kanske puder kan behövas.
Barn olja och barnshampoo kanske också skall fixas. Lycka till
 
Måste bara inflika - istället för köpta barnpuder, prova potatismjöl. Gammal huskur som verkligen hjälper. Bästa pudret som finns! Och en naturlig råvara :banan:
 
Vad spännande!
men du har fått bra tips och just nu kommer jag inte på något speciellt
kanske någon form av snutte... (filt eller kramdjur) om h*n inte redan har det... kärra/vagn kanske...
 
Har inte heller så mkt att komma med.

Vår 2½åring väger 13kg och drar nr 4 i pampers....

Vikt och storlek är ju så individuellt. Be om info innan vad barnet väger och hur stort det är. Låna av kompisar, köp sedan.

Bilstol, säng, matstol, välling, flaska, gosedjur nytt för att känna sig extra välkommen, filt.

Lycka till...berätta gärna hur det gått!!
 
Tack snälla för alla svar ! TYVÄRR verkar det inte bli något :roll:
Från att ha varit SUPERAKUT (typ inom några timmar) verkar det avblåst :? De HITTAR inte föräldrarna och barnet ! Så , ja, vad kan man göra......
 
Så tråkigt för er kråkan, vilken besvikelse det blir när man snabbt ställer in sig på att ta emot ett litet barn och så blir det inte någonting av det.
Har föräldrarna och barnet gått under jorden eller ? Hoppas det löser sig till sist både för barnet och er.

Kram Mammamoa
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp